Co je to SEO — optimalizace pro vyhledávače

SEO (optimalizace pro vyhledávače / Search Engine Optimization) je všechno to, co děláte pro úspěch v přirozených výsledcích vyhledávání. Typicky se snažíte dostat svůj web pro určitá klíčová slova na první pozici. Smyslem je ale být na dobré pozici na ta správná, relevantní slova, která plní váš byznysový cíl. Klíčová slova, která vám přinesou nejen návštěvnost, ale i peníze.

Co všechno je SEO

Jsou to konkrétní praktiky, které pro svůj úspěch ve vyhledávačích děláte. Primárně jsou to 4 hlavní oblasti:

  • výběr správných klíčových slov – takových, která budou uživatelé hledat, jsou relevantní pro váš byznys a dokážete pro ně s vaším webem porazit konkurenci,
  • technické zpracování stránky – technické parametry souvisí především s dobrou průchodností stránky pro robota vyhledávače, ať už jde o dobrou čitelnost obsahu nebo rychlost načítání,
  • obsah stránky – a to jak odpovídá na uživatelův dotaz, jak je relevantní ke klíčovému slovu a jak užitečnou odpověď nabízí,
  • odkazová popularita – množství a kvalita odkazů, které na web nebo přímo na stránku vedou a kvalita interního prolinkování webu.

Proč je dobré umístění ve vyhledávačích důležité

Prvně – dobré umístění do určité míry koreluje s užitečností stránky pro uživatele. Vyhledávač chce posílat své uživatele jen na stránky, kde najdou odpověď na svou otázku. Nechtějí nespokojené uživatele. Proto všechna kritéria, podle kterých vyhledávač weby hodnotí a nakonec řadí ve výsledcích vyhledávání mají společného jmenovatele a tím je spokojenost uživatele. A to stejné platí i pro váš byznys. Chcete mít web takový, aby byl uživatel nadšený a objednávám co mu síly stačí (nebo plnil nějaký jiný váš cíl. Co je dobré pro uživatele je dobré i pro vyhledávač a to je ve výsledku dobré i pro vás.

Dobré umístění přináší návštěvnost. Dobrá návštěvnost na relevantní klíčová slova přináší byznys. Ať už bezprostředně po návštěvě nebo i v delším časovém horizontu prostřednictvím zvyšování povědomí o značce.