Co, proč a jak automatizovat v PPC reklamě

  • Kapitola: Automatizace
  • 75/82
  • Poslední aktualizace: 23.11.2023

Hodně činností se dnes v PPC automatizuje. Díky automatizaci nejen zvládáte potřebné věci dělat rychleji s minimem času, ale také děláte věci, které byste ručně zkrátka nedělali, protože by to nebylo reálné.

Co se obvykle řeší automatizovaně?

  • Vytvoření kampaní — jakmile víte, že budete vytvářet stovku až tisíce sestav stejného typu (např. konkrétní produkty, ale i kategorie, podkategorie nebo kombinace filtrů), ručně jednu po druhé to určitě dělat nemůžete.
  • Aktualizace kampaní — typicky potřebujete minimálně pozastavovat sestavy pro produkty, které vyřadíte z nabídky nebo nejsou na skladě. Pokud chcete v reklamním textu inzerovat i aktuální cenu produktu, také ji tam potřebujete dostat automaticky.
  • Správa a optimalizace kampaní — bidding (úpravy nabídek podle aktuálního výkonu kampaní), návrhy klíčových slov na přidání nebo vyloučení.
  • Vyhodnocování — reporting a vytahování dat ze systému v podobě, v jaké je potřebujete vidět.
  • Kontrola — přehled o průběžném vývoji kampaní, upozorňování na neočekávaný vývoj, chybové alerty.

Jinými slovy, jakmile PPCčkař dělá nějakou činnost opakovaně, měl by se ji snažit zautomatizovat.

Jaké jsou možnosti automatizace

Nejjednodušším typem alespoň částečné automatizace je hromadné nahrávání dat kampaní přes Google Ads editor. Další možností jsou interní nástroje jednotlivých PPC systémů, které pomáhají eliminovat ruční práci jako jsou hromadné úpravy nabídek nebo kopírování. Jaké jsou další možnosti pokročilejší automatizace:

  • Automatická pravidla — udělají úpravu v kampaních nebo pošlou informační email ve chvíli, kdy v kampaních dojde ke stanovené události. Například pokud počet zobrazení za včerejšek je nula, pošlou upozorňující email. Nebo pokud PNO za poslední týden je větší než zadaných 20 %, sníží nabídku CPC.
  • Google Ads skripty — umožňují prakticky jakýkoliv jednotlivé úpravy v kampaních, posílání alertů emailem při zadaných událostech, posílání dat do spreadsheetů. Umožňují také pracovat s API dalších nástrojů, takže můžete psát skripty na základě skladovosti nebo získávat data z Skliku i v Skliku upravovat kampaně. Ano, pomocí Google Ads skriptů.
  • Vlastní nástroj spolupracující s API — velké firmy si budují vlastní nástroje, které jsou daleko robustnější než skripty a neslouží jen jako jedna funkce, ale dělají celou řadu úkolů.
  • Nástroje třetích stran — typicky jde o nástroje pro vytvoření a aktualizaci produktových kampaní (např. Dotidot), nástroje zajišťující reporting nebo bidding (Acquisio).

Něco se vám nezdá?