Microsoft Advertising — jak na reklamu v Bingu

Microsoft Advertising je PPC reklamní systém, který umožňuje reklamu ve vyhledávání ve vyhledávačích Bing, Yahoo! AOL nebo DuckDuckGo. Vznikl v roce 2006 jako MSN adCenter ve spolupráci s Yahoo! V roce 2012 se jeho název změnil na Bing Ads a v roce 2019 na Microsoft Advertising.

Stejně jako Google Ads nabízí reklamu ve vyhledávání i v obsahové síti — Microsoft Audience Network.

Proč využívat Microsoft Advertising?

Ze zmíněných vyhledávačů je v českém prostředí důležitý zejména Bing, který je výchozím vyhledávačem mnoha Microsoftích produktů. Podle segmentu a velikosti e-shopu může mít podíl i několik procent na organickém vyhledávání a podobně tím pádem i v reklamě. Možná ale spíš více, protože obsazenost inzerenty je tu výrazně nižší než v Google Ads.

Výkon Microsoft Advertising tak může být klidně srovnatelný s Sklikem nebo i větší.

Nevíte, jestli pro vás dává inzerce v Microsoft Advertising smysl? Podívejte se do Google Analytics na organickou návštěvnost (a tržby) z vyhledávačů Bing (bing / organic), Yahoo! (yahoo / organic) a DuckDuckGo (duckduckgo.com / organic). Počítejte, že z placené reklamy byste dokázali získat pravděpodobně aspoň dvakrát tolik nebo více, což zejména v sezónních měsících může být zajímavé.

Jak začít inzerovat?

  • Nejdříve si potřebujete založit účet.
  • Následně můžete kampaně buď vytvořit velmi podobně jako v Google Ads a nebo jednodušeji je sem z Google Ads importujete.
  • Kampaně lze spravovat v Microsoft Ads Editoru, který je dostupný pro Windows i MacOS.
  • Z Google Ads lze kampaně jednoduše importovat, resp. propojit s Google Ads tak, že se import pravidelně aktualizuje sám podle nastavení v Google Ads, není tedy třeba importovat úpravy. A to včetně Shopping Ads.
  • Podpora a nápověda Microsoft Advertising.