Praktické využití remarketingu

  • Kapitola: Remarketing
  • Poslední aktualizace: 11.2.2019
  • 96/105

Remarketing má mnoho způsobů využití. Ještě než se budeme bavit o tom, jaká vytvořit remarketingová publika a na jaké uživatele cílit, je důležité pochopit základní scénáře, kdy má remarketing smysl použít.

  • Uživatel přišel na web, prohlédl si pár stránek a odešel. Chci, aby se vrátil a ještě jednou zvážil mou nabídku, pokusím se ho znovu přesvědčit k nákupu. Po kratší době od návštěvy zůstávám v povědomí návštěvníka, zobrazuji mu dále reklamu na svůj web nebo konkrétní produkty a snažím se ho přesvědčit k návratu. Vím, jak dlouho trvá přibližně rozhodovací proces mých zákazníků, podle toho nastavím i dobu, po kterou budu reklamu zobrazovat.
  • Uživatel přišel na jinou než prodejní část mého webu (např. blog, diskusní fórum) nebo na jiný můj informační web. Vím tedy, že řeší něco, co se týká mých produktů a pokusím se mu produkty (služby, kategorii nebo celý eshop) nabídnout. Seznámím tak nového potenciálního zákazníka se svou nabídkou.
  • Uživatel přidal zboží do nákupního košíku, ale nákup z nějakého důvodu nedokončil. Potřebuji ho přesvědčit, aby se vrátil a ten poslední krůček udělal.
  • Uživatel provedl jinou konverzní akci (např. registraci newsletteru, vyzkoušení free demo produktu), než tu nejdůležitější (nákup). Vím tedy, že je mou cílovou skupinou a má zájem o moji nabídku. Remarketingem se ho pokusím udržet v pozornosti a přesvědčit k další akci.
  • Uživatel již nakoupil, chci, aby nakoupil znovu. Vím, za jak dlouho mu zhruba produkt (např. kontaktní čočky, žrádlo pro psy) dojde. Zvolím remarketingový list, který zacílí uživatele právě v období, kdy by mohli můj produkt znovu potřebovat (např. vím, že balení čoček vydrží 3 měsíce, tak začnu zobrazovat reklamu cca po 3 měsících), zacílím na ně reklamu a pojistím si tak, že příště nakoupí opět u mě.
  • Uživatel nakoupil jeden produkt, chci, aby nakoupil ještě jiný. Vím, co je komplementem k mým produktům (např. vím, že k fotoaparátu bude zákazník později potřebovat objektiv nebo školení, k ledničce náhradní díly, novou knihu oblíbeného autora apod.). V době, kdy vím, že zákazníci konkrétních produktů nebo kategorie poptávají další produkty na ně zacílím reklamu.
  • Uživatel byl u mě na webu nebo dokonce nakoupil. Teď po něm žádnou další konkrétní akci nechci, ale chci udržet jeho pozornost, chci se mu čas od času připomenout, aby na mě nezapomněl. A až přijde ta správná chvíle, kdy můžeme udělat obchod, aby sám znovu přišel nebo si můj web aspoň dobře pamatoval, až ho budu přesvědčovat k návratu.
Praktické využití remarketingu
5 (100%) 4 hlasování

Něco se vám nezdá?

Praktické využití remarketingu
5 (100%) 4 hlasování