Reklama v obsahové síti
Vedle vyhledávání nabízejí Google Ads i Sklik reklamu v obsahové síti (reklamní síť, partnerská síť je totéž). Do partnerské sítě může kdokoliv registrovat svůj web. ať už má návštěvnost statisíce, nebo desítky denně. Pokud je web schválen (odpovídá zejména obsahovým pravidlům), majitel nasadí na web jednoduchý kód, prostřednictvím kterého PPC systém servíruje na web reklamu. PPC systém pak platí majitelům webů provizi z peněz, jež za reklamu na jejich webech zaplatili inzerenti.
- Google AdSense je partnerská síť Googlu, do níž se registrují weby. Z pohledu inzerenta se tomuto reklamnímu prostoru říká Google Display Network.
- Sklik Partner je partnerská síť Seznamu.
Výhodou reklamy v obsahové síti je obrovský zásah. Partnerská síť Seznamu dokáže oslovit 95 % české internetové populace, obsahová síť Googlu přes 90 % uživatelů internetu celosvětově. A zatímco ve vyhledávání jsme během pár vteřin hotovi, na webech (v obsahové síti) trávíme hodně času — čtením článků, prohlížením informací.
Obě sítě obsahují jak velké zpravodajské servery, tak i malé specializované weby s nízkou návštěvností, ale specifickou cílovou skupinou. Inzerenti tak mohou zacílit jak masu, tak i úzce charakterizované publikum. K dispozici je několik typů cílení — kontextové, demografické, podle tématu nebo přímo na konkrétní weby, podle zájmů uživatelů nebo remarketingem. Přestože obsahová síť bývá častěji spojována s bannerovou reklamou a posilováním brandu inzerentů, díky specifickému cílení ji lze využít i pro reklamu hodnocenou dle výkonových kritérií.
Třeba právě pro takový případ se skvěle hodí reklama v obsahové síti! Zacílím reklamu demograficky nebo na holčičí diskusní fóra a pokusím se tak přesvědčit k nákupu novou skupinu zákazníků.