Remarketingové seznamy — podle URL, Google Analytics, YouTube, aplikace

  • Kapitola: Remarketing
  • 97/107
  • Poslední aktualizace: 14.2.2019
Remarketingové seznamy — podle URL, Google Analytics, YouTube, aplikace
5 (100%) 4 hlasování

Po nasazení remarketingového kódu je možné začít “sbírat uživatele” do remarketingových seznamů. Seznam může mít délku (trvání členství) 1 až 540 dní. Po tuto dobu uživatele držíte v seznamu a můžete na něj zacílit reklamu. Po uplynutí této doby uživatel seznam opouští (smaže se cookie) a dále už na něj reklama cílená není.

Seznam na základě URL adresy

Základní možností jak vytvořit remarketingový seznam je na základě pravidel pro URL adresu. Díky pravidlům “URL je”, “URL obsahuje” nebo „URL neobsahuje” snadno tak vytvoříte například seznam uživatelů, kteří navštívili:

  • jednu konkrétní URL adresu (např. nákupní košík, ceník, stránku s akční nabídkou, konverzní stránku),
  • celý web,
  • část webu (blog), kategorii produktů, značku nebo skupinu produktů nebo článků, které obsahují v URL stejné slovo.

Vytváření seznamů pomocí pravidel pro URL adresy je téměř jedinou možností, jak vytvářet remarketingové seznamy v Skliku. Ostatní možnosti se tedy týkají už jen Google Ads. Tou další možností v Skliku je vytváření podle Firemní vizitky — můžete tedy remarketovat návštěvníky vašeho zápisu na Firmy.cz, buď pro vybranou pobočku nebo pro všechny.

Další možnosti remarketování návštěvníků webu

Přímo v účtu Google Ads jsou ještě další možnosti vytváření remarketingových publik uživatelů, kteří navštívili web:

  • návštěvníci stránky v konkrétní dny — všechny remarketingové seznamy jsou “plovoucí” (např. 30 dní zpětně je 15. ledna jiných 30 dní než 15. února), jediný případ, kdy je to jinak je, když si nastavíte seznam, který vám sbírá uživatele jen pro konkrétní období (akce, kampaň, sezóna); pozor na to, že seznam lze nastavit do minulosti maximálně 30 dní, takže pokud plánujete remarketovat příští rok vánoční zákazníky, musíte si na to vzpomenout letos před vánoci a seznam vytvořit (předem), příští rok už to nepůjde,
  • podle URL refereru (odkazující stránky) — pokud víte, že návštěvníci přicházející z nějakého webu jsou pro vás nějaký způsobem zajímaví nebo jim chcete servírovat jinou reklamu, můžete si na ně vytvořit speciální seznam (například návštěvníky přicházející z Heureka.cz vést rovnou na stránku s akčními produkty),
  • parametry pro dynamický remarketing nebo vlastní parametry — pokud máte nasazený kód pro dynamický remarketing, můžete cílit také na další parametry ecomm_pagetype (detail produktu, košík, objednávka), ecomm_id (konkrétní produkt podle ID), ecomm_totalvalue (hodnota produktu, zboží v košíku nebo objednávky)

Publika v Google Analytics

V Google Analytics je možné vytvořit publika na základě pravidel pro URL adresy stejně, jako přímo v Google Ads.

Jestli vytvoříte seznamy v Google Ads nebo Analytics je jedno, není v tom žádný podstatný rozdíl. Můžete se řídit tím, co vám více vyhovuje. Publika z Google Analytics se obratem propisují do Sdílené knihovny v Google Ads, kde je můžete použít shodným způsobem, jako publika vytvořená přímo v Google Ads.

Remarketingové publikum můžete vytvořit prakticky nad jakoukoliv metrikou v Google Analytics. Můžete tak remarketovat (nebo naopak vyloučit) například uživatele, kteří:

  • přišli z konkrétního zdroje (velká display kampaň, Instagram),
  • přišli na web poprvé,
  • přišli na web aspoň potřetí, prohlédli si aspoň 10 stránek, strávili na webu víc než 2 minuty,
  • nakoupili jednou, třikrát nebo za aspoň 5000 Kč,
  • přišli na web a okamžitě odešli (udělali bounce),
  • přišli z iPhonu nebo z Brna,
  • koupili konkrétní produkt, nakoupili z konkrétní kategorie nebo od konkrétní značky,
  • splnili některý cíl webu nebo spustili událost.

Videoremarketing

V Google Ads můžete označit také uživatele, kteří měli nějakou interakci s vaším videem na YouTube. Nutnou podmínkou je propojení účtu Google Ads s účtem YouTube. Cílit tak můžete na uživatele, kteří:

  • zhlédli jakékoliv nebo jedno konkrétní video v kanálu,
  • zhlédli jakékoliv nebo jedno konkrétní video v kanálu jako reklamu,
  • navštívili stránku kanálu,
  • přihlásili se k odběru kanálu,
  • olajkovali, okomentovali, sdíleli nebo přidali některé video z kanálu do svého seznamu videí.

Remarketing uživatelů aplikace

Pokud máte mobilní aplikaci pro Android nebo iPhone, můžete ji propojit s vaším účtem AdWords a i v remarketingu pracovat s uživateli aplikace. Seznamy je potřeba vytvářet zvlášť pro Android a zvlášť pro iPhone. Cílit můžete na uživatele, kteří:

  • použili nebo nepoužili aplikaci,
  • použili určitou verzi aplikace,
  • provedli konkrétní akci v aplikaci.

Seznam zákazníků (customer match)

Další možností je přidat seznam uživatelé z vlastní databáze. Mohou to být zákazníci, registrovaní uživatelé nebo seznamy lidí (emailových adres) s různou segmentací, kterou (legálně) máte a chcete využít. Pozor, tato možnost funguje pouze u účtů s větším rozpočtem.

Funguje to tak, že seznam emailových adres nahrajete v požadovaném formátu. Google z nich vybere ty, které dokáže použít — musí to být adresy, které mají Google account (což neznamená adresy na @gmail.com, i adresa na @seznam.cz může mít samozřejmě Google account). Těmto adresám, ve chvíli kdy jsou uživatelé přihlášení, Google rozdá cookies. To dělá po dobu jednoho týdne. Pokud nemá během tohoto týdne příležitost uživateli cookie dát (adresa např. není používaná nebo uživatel zkrátka zas až tak moc na internet nechodí, tak bohužel). Po týdnu celý seznam uživatelů (CSV, které jste nahráli) maže a dál pro cílení pracuje už jen s rozdanými cookies.

Je proto třeba počítat s tím, že výsledný remarketingový seznam, který vytvoříte nad vaší databází zákazníků bude (i výrazně) menší než kolik adres v databázi máte. Minimum pro funkčnost remarketingu je 1000, takže smysl to zkoušet má až ve chvíli, kdy uživatelů máte o dost víc, ideálně násobně víc (záleží samozřejmě případ od případu, ale počítejte klidně se ztrátou 50 % adres).

Něco se vám nezdá?