Publika podobných uživatelů (similar audiences)

  • Kapitola: Remarketing
  • 73/82
  • Poslední aktualizace: 25.9.2020

Lidé, které máte v remarketingových seznamech pravděpodobně mají nějaké společné charakteristiky (pohlaví, věk, zájmy, apod.). V remarketingových seznamech ale přitom máte jen návštěvníky vašeho webu. Google ale zná mnohonásobně víc uživatelů internetu a pravděpodobně tedy zná i další, kteří mají podobné charakteristiky jako lidé, ve vašem remarketingovém seznamu. Pokud charakteristiky považuje za dostatečně vypovídající a zároveň zná další uživatele s podobnými charakteristikami, vytvoří automaticky seznam podobných uživatelů.

Tyto podobné uživatele, kteří nikdy (resp. po délku publika) nebyli na vašem webu, pak můžete zacílit reklamou, protože je u nich šance, že jsou pro vás také relevantními návštěvníky.

Například. Vytvořím remarketingový seznam zákazníků webu za posledních 540 dní. Do tohoto seznamu mi postupně přibude spoustu zákazníků, kteří budou většinou muži, ve věku 25-44 let, se zájmem o automobily, lyžování a sci-fi a fantay. Jenže lidí, kteří na webu nakoupili je velmi omezené množství a potenciálních zákazníků může být mnohem víc. Google mi proto vytvoří seznam podobných uživatelů, který je obvykle několikanásobně větší, než můj remarketingový seznam. A tyto uživatele mohu zkusit reklamou také oslovit.

Jak využít publika podobných uživatelů

V první řadě je potřeba si uvědomit, že toto cílení sice vychází z remarketingových publik, ale necílíte s ním uživatele, kteří vás znají, výkonnost tedy v žádném případě nejde srovnávat s remarketingem. Je to akviziční cílení, které může být správně specifické.

Využití publik podobných uživatelů má smysl právě tehdy, když v remarketingovém publiku máte dostatečně specifické uživatele. Proto je použitelnější na specifických publikách lidí, kteří jsou co nejspíše vašimi potenciálními zákazníky. Jinými slovy publikum uživatelů podobných všem návštěvníkům vašeho webu bude zřejmě méně specifické (a hůře fungovat) než publikum uživatelů podobných vašim zákazníkům za poslední období (protože nakouknout k vám na web přijde kdekdo, ale opravdu nakoupí už vaše hlavní cílovka). Proto, pokud mi nejde jen o zásah, ale o konverze, využívám zákaznická a jiná hodně specifická publika z posledních fází nákupního cyklu, zatímco podobná publika “obyčejným” návštěvníkům nechávám být.

Vytvoření a použití publik

  • Publikum se vytvoří automaticky, ve chvíli, kdy si Google myslí, že má dostatek informací proto, aby smysluplné publikum vytvořil. Jakmile ho vytvoří, najdete ho mezi ostatními remarketingovými publiky, jeho název začíná na “Podobný seznamu” (nebo “Similar to”) a pokračuje názvem publika, z kterého vychází (tak, jak jste jej nazvali).
  • Zacílení publika probíhá také úplně stejně jako u klasického remarketingu, jen ho najdete mezi publiky. Publika podobných užvatelů si můžete samostatně odfiltrovat (Filtr Typ: Podobný segment publika).
  • Jak již bylo řečeno, jde o publika uživatelů, kteří na webu nebyli, tudíž nelze očekávat stejný výkon jako od remarketingového publika (pokud s něčím srovnávat, tak spíš s jinými cíleními v obsahové síti, pokud je to dobré publikum, výkon by mohl být lepší). To mimojiné znamená i to, že kampaně pro podobná publika rozhodně mají být ve struktuře odděleně od remarketingových.

Něco se vám nezdá?