Co nás čeká v roce 2021 v PPC — Klikařův otazník #2

Co nás čeká v roce 2021 v online marketingu

Jaký letos očekáváte vývoj v českém onlajnu a e-commerce? Udrží se nárůsty z loňska nebo dojde k poklesu? Jsou na obzoru slibné příležitosti? A hrozby? S čím počítat a na co se připravit?

  • Předpokládám, že vyhledávání a online nakupování zůstane silné. Na některé projekty možná dolehnou chyby nebo dočasná řešení, ke kterým přistoupily a zbytečně je zbrzdily. Často se vrátí od reaktivního řízení k proaktivnímu, vylepší si procesy, přijdou inovace.
  • Musím říct, že jsem dost zvědavá na cca dubnová data, kde už bude v meziročním srovnání covid-covid, i když stejně to je pořád velmi odlišná fáze. Myslím, že v některých segmentech jsme trochu zmlsaní nárůsty, které se nyní nemusí zopakovat, možná dojde i k poklesu směrem k dřívějším hodnotám. Velkou neznámou je pak co bude až doba covidová přejde, ale hádám, že to je otázka až příštího roku.
  • Dost se těším a vidím to optimisticky, i když vnímám potřebu být ve střehu víc než kdy dřív. Myslím, že nás ještě čeká dost změn a velkých výzev. Jsem zvědavá co přinese hlubší ponoření se do nových GA4.
  • Myslím, že to fakt záleží od segmentu a pozice firmy. Obecně ale očekávám postupný útlum napříč ekonomikou, u řady klientů už se s tím nějakou dobu vyrovnáváme. Brutální pokles mezinárodního obchodu i domácího HDP se nedá vyrovnat přesunem do jiného nákupního kanálu.
  • Problémem u některých projektů pro mě začíná být taky přehřátost PPC prostoru = víc inzerentů a větší snaha prodávat online se nekompenzuje více reklamními pozicemi a začíná to být vidět + pozoruju i to že lidi mají víc času a vůle na online nákupy = víc srovnávají, prodlužují nákupní cestu (potvrzují mi to z uživatelské výzkumy z loňska), což je víc kliků a méně konverzí na funnel. Relativně resistentní jsou zatím projekty z kategorie „drahé, top kvalita“ kde cílovce vysychají zdroje pomaleji a projekty se silným brandem (ty zatím vyžírají generickou konkurenci).
  • V superzralých segmentech s velkou bariérou vstupu (okna, bazény, banky, pojišťovny) se moc nezměnilo. V segmentech úzkým příkopem jsou změny obrovský — přibylo víc hráčů a velmi se změnila distribuce. Že bych se v tom vyznal nebo to dokázal interpretovat ale nemůžu říct.
  • Myslím, že relativně dost malých/středních hráčů moc nepočítá a snaží se nějak minimalizovat ztráty a jede daleko za hranou dlouhodobě únosné efektivity, čímž tlačí CPC nahoru všem. Čemu se věnuju víc jsou GA/BI kde je vidět, že lidi fakt prodlužujou cestu a víc srovnávají.

Kompletní diskusní vlákno na Facebooku.

Klikařův otazník je pravidelná diskusní relace ve facebookové skupině Klikaři PPC reklamy. Otázku vykopává Zaklik.cz, odpovídají členové skupiny. Některé odpovědi nebo vlákna jsou pro srozumitelnost a zkrácení upravené, myšlenka zůstává zachována.

Věnujte 15 minut měsíčně novinkám v PPC

Staňte se jedním z 1500+ PPC klikařů a dostávejte e-mail s tipy a novinkami:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *