Vytvoření první reklamy
Trochu teď pominu doporučené postupy a detailní možnosti nastavení. Ty si projdete v dalších kapitolách. Pojďte se ale podívat jen na základní postup toho, jak si „naklikáte“ svou první reklamu. Některá nastavení nyní vynechávám, ponechte výchozí nastavení.
První reklama v Google AdWords
Začneme v AdWords. Přihlaste se do účtu a klikněte na tlačítko Vytvořte první kampaň:
- Nastavte Typ na pouze vyhledávací síť.
- Vpravo zvolte Všechny funkce.
- Kampaň si nějak intuitivně pojmenujte.
- U položky Oblasti zkontrolujte, že je vyplněna Česká republika (případně změňte na jinou geografickou oblast, kde se má reklama zobrazovat).
- U položky Jazyky vyberte čeština (případně jiný jazyk, jakým mluví vaše cílové publikum).
- Výchozí nabídka nastavte na nějakou částku, kterou jste ochotni za klik zaplatit, třeba 1 Kč.
- Rozpočet nastavte na celkovou částku, kterou jste za den ochotni utratit, třeba 100 Kč.
- Zbytek přeskočte a klikněte na Uložit a pokračovat.
Všechna nastavení lze později změnit. Nyní vytvoříte první sestavu:
- Pojmenujte sestavu, nejlépe tak, aby název odpovídal klíčovým slovům, jež bude sestava obsahovat.
- Vyplňte nadpis a 2 popisné řádky textu. Dejte si záležet, to je reklama, která se bude zobrazovat.
- Jako viditelnou URL doplňte název domény, na níž bude reklama směřovat (např. smallcars.cz).
- Jako cílovou URL doplňte konkrétní stránku, na kterou reklama bude mířit (např. smallcars.cz/bmw).
- Zadejte klíčová slova, při jejichž vyhledání se má zobrazit právě tato reklama (např. modely aut bmw, bmw modely aut). Každé klíčové slovo na nový řádek.
- Uložte tlačítkem Uložit reklamní sestavu.
A je hotovo.
Kampaň se vytváří rovnou jako aktivní. Pokud už máte v účtu zajištěné platby, reklama se během několika minut začne zobrazovat. Doporučuji ale kampaň ihned pozastavit, než se doopravdy naučíte, jak správně volit klíčová slova, psát reklamní texty a strukturovat kampaň. Kampaň zastavíte kliknutím na zelený puntík vedle názvu kampaně a přenastavením do módu Pozastaveno.
První reklama v Skliku
Rozhraní Skliku je velmi podobné AdWords, nejspíš to zvládnete i bez nápovědy, intuitivně:
- Klikněte na tlačítko Vytvořit kampaň. V Skliku bude vše na jedné stránce.
- Zvolte název kampaně, denní rozpočet, název sestavy a cenu za proklik.
- Vytvořte inzerát. Klidně totožný s tím v AdWords.
- Klíčová slova vložte do pravého textového boxu (v tom levém formuláři byste si mohli nechat zobrazit návrhy klíčových slov).
- Uložte kliknutím na Spustit vytvořenou kampaň a sestavu.
I v Skliku se kampaň rovnou aktivuje, proto ji také hned po vytvoření pozastavte.
Sklik také automaticky pouští kampaň nejen do vyhledávání, ale i do obsahové sítě. Toto také rovnou vypněte. Proklikněte do kampaně, klikněte na tlačítko Nastavení. Část Obsahová síť odškrtněte.