Rozdělování klíčových slov do sestav
Technicky vzato lze všechna klíčová slova dát do jedné reklamní sestavy, napsat jeden (společný) reklamní text a je hotovo. Jenže jak by to pak vypadalo?
Hlavním důvodem rozdělování klíčových slov do sestav je psaní specifických reklam na míru dotazu uživatele. Tak, aby reklama vždy co nejlépe na dotaz odpovídala. Čím více rozdílných klíčových slov do sestavy dáte, tím obecnější inzerát bude muset být a konkurence se specifickým textem vás snadno převálcuje.
Pokud mám klíčová slova „modely aut škoda“, „kovové modely aut“, „modely traktorů“, „modely motorek“, „levné modely autíček“, „smallcars“ a dám je do jedné sestavy, inzerát bude znít zhruba ve stylu „Velký výběr modelů aut“. Nic o traktorech, nic o značce, kterou uživatel vyhledával, k žádnému slovu vlastně inzerát pořádně nepasuje.
Když ale slova rozdělím do samostatných sestav, mohu napsat různé konkrétnější texty, jako „Výběr modelů aut Škoda“, „Vyberte si z modelů motorek“ nebo „Levné modely autíček od 690 Kč“.
Reklama tak bude lépe odpovídat dotazu uživatele a mám tak výrazně větší šanci, že na ni klikne. Zvýším tak míru prokliku a tím i skóre kvality a celkové hodnocení reklamy. Zajistím i relevantnější cílovou stránku a tím zvýším šanci na konverzi.
Jak nad rozdělováním slov do sestav přemýšlet?
- v sestavě by měla být jen slova s podobným slovním základem,
- obecnější slova by neměla být v jedné sestavě s konkrétnějšími,
- čím obecnější, důležitější nebo hledanější slovo, tím spíše si zaslouží vlastní sestavu, ve které bude třeba jen různé pořadí slov ve frázi a jednotné a množné číslo,
- pokud je slovo opravdu důležité, je dobré mít vlastní sestavu i pro ten jediný tvar v přesné shodě,
- určitě by se do jedné sestavy neměla dostat slova z různých fází nákupního cyklu, protože těžko mohou mít společný inzerát,
- myslet je potřeba i na vyhodnocování – pokud dáte do jedné sestavy klíčová slova, která budou mít velmi odlišný konverzní potenciál (například nejextrémněji: váš brand vs brand konkurence), budete muset vždy sledovat data až na úrovni klíčových slov, protože všechny hodnoty na úrovni sestavy budou zprůměrováním hodně vychýlené.
Vpodstatě platí, že čím specifičtější sestavy (čím více sestav) uděláte, tím lépe. A je to skoro pravda. Pozor na jediné dvě věci:
- čas, který vynaložíte na přípravu tolika sestav musí dávat smysl,
- množství sestav, které si vytvoříte musíte dokázat dlouhodobě spravovat – vždy myslete už předem na to, že budete chtít měnit argumenty v reklamních textech a čím více textů to bude, tím více práce to bude; pokud pak radši všude hodíte stejný text, abyste ušetřili čas, možná byla práce s členěním do sestav zbytečná.