Jak stanovit cenu za klik?

Dopředu nevíte, kolik peněz si vyžádá aukce ani jaký přesný přínos budou mít jednotlivá klíčová slova. Správnou cenovou nabídku poznáte a budete upravovat až na základě reálných výsledků.

Co ovlivňuje cenu? Konkurence a vaše vlastní limity.

Odhady cen kliknutí klíčových slov nabízí nástroje pro návrh klíčových slov. Bude dobře, když se tam podíváte, ale reálně to není informace, kterou byste se museli nutně řídit. Pokud pro vás není rentabilní, prostě ji platit nebudete a budete se držet jen na takové pozici, jakou si můžete dovolit.

Klíčové je, jakou hodnotu má pro vás návštěvník – jaké peníze vám přinese. V případě eshopu je to relativně jednoduché. Dokážete měřit hodnoty objednávek, znáte marži, dopočítáte si výnos z konverze a stanovíte náklad, který jste ochotni investovat na to, abyste konverzi získali. Znáte (v případě začínajících eshopů musíte odhadnout i zde) konverzní poměr. Výpočet ceny za kliknutí je pak už jednoduchý:

  • CPC = náklad na konverzi × konverzní poměr

Z Google Analytics vím, že konverzní poměr klíčového slova „modely aut“ z přirozených výsledků vyhledávání na Seznamu se pohybuje kolem 1,5 %. Také vím, že průměrná hodnota objednávky je 1 000 Kč a zadání je udržet PPC náklady na 10 % obratu. Na kliky potřebné pro získání jedné konverze mám tedy 100 Kč.

Z těchto čísel tak odhadnu, že na získání zákazníka z placené reklamy v Skliku potřebuji přibližně 67 kliknutí. Tato kliknutí smí stát maximálně 100 Kč, čili za klik bych měla správně platit 1,49 Kč.

Pokud by zadání bylo přísnější, např. udržet náklady jen na 5 % obratu (oproti 10 %), za klik si mohu dovolit zaplatit ještě méně, jen 0,75 Kč.

Naopak, pokud by se zvýšil konverzní poměr webu nebo hodnota objednávek, mohu nabídnout více.

Štítky: , ,

Něco se vám nezdá?