Nástroje pro návrh klíčových slov

Nástroje pro návrh klíčových slov jsou důležitým pomocníkem, poradí vám, které fráze lidé vyhledávají. Svůj vlastní nástroj má Sklik i AdWords. Fungují na jednoduchém principu – zadáte obecnější slovo, nástroj vám navrhne konkrétnější hledané fráze. Navíc vám poskytne informace o hledanosti, konkurenčnosti a odhadované ceně za klik.

Co v nástrojích najdeme?

  • relevantní klíčová slova (chceme na ně zobrazovat reklamu),
  • nerelevantní klíčová slova (lidé je hledají, ale zobrazovat reklamu na ně nechceme).

Jak k informacím přistupovat?

  • Nástroje umožňují všechna navržená klíčová slova hromadně vložit do kampaně. Ale raději než to, návrhy projděte a zamyslete se nad relevancí a důležitostí každé fráze.
  • Neztrácejte příliš času zkoumáním počtu hledání. Všechna relevantní slova, která jsou hledaná, má smysl mít v kampaních. O počtech hledání uvažujte zejména v relativní hodnotě – jedno klíčové slovo je výrazně hledanější (důležitější) než druhé.

Jak fungují odhady cen za klik?

Nástroje navrhují, kolik budete platit za kliknutí. To vám trochu poradí. Dražší znamená konkurenčnější. Reálná cena, kterou zaplatíte, se ale může i poměrně výrazně lišit. Proč?

  • Cenu za klik na dané pozici určuje kromě vaší nabídky i skóre kvality. A s tím nástroj při návrhu vůbec nijak nepočítá, vychází z nějakého obecného průměru. Pokud se vám podaří dosáhnout nadprůměrnou kvalitu, zaplatíte méně. Bude-li kvalita podprůměrná, zaplatíte více.

Něco se vám nezdá?