Informace, o které se zajímat při přípravě PPC kampaně

Pokud děláte kampaň na vlastní web, máte to celkem jednoduché – všechny informace nejspíš nosíte v hlavě. Připravujete-li kampaně někomu jinému, musíte si informace zjistit. Čím víc informací budete mít, tím lépe. Co by vás mělo zajímat především?

  • Sortiment k inzerci — většinou se PPC kampaně vytváří pro kompletní sortiment, ale může se stát, že část sortimentu má například tak nízkou marži, že si reklamu nelze dovolit.
  • Cíle — čeho se má dosáhnout, abyste dokázali zhodnotit, jestli je to reálné.
  • Marže — jaká je čistá marže jednotlivých (skupin) produktů.
  • Konverzní poměr webu — pro začátek alespoň přibližně, musíte mít jistotu, že web bude natolik schopný konverze, aby nákup reklamy měl smysl.
  • Nezměřitelné informace — čísla, která pozitivně nebo negativně ovlivní přínos kampaní, ale nikde v PPC systémech je neuvidíte. Četnost opakovaných nákupů, podíl stornovaných objednávek, podíl offline nákupů nebo telefonických kontaktů apod.
  • Konkurenční výhody a prodejní argumenty se budou hodit především pro přípravu reklamních textů. Zjistěte si, co stávající zákazníci nejvíce chválí.
  • Důležitá konkurence, její konkurenční výhody, v čem je lepší.
  • Rozpočet — pokud je nějak omezený, bude to mít vliv na to, která klíčová slova použijete a jak budete s kampaní pracovat. U výkonových kampaní by ale rozpočet omezený být neměl, maximalizujete přece zisk.
  • Sezóny a trendy v oboru.
  • Informace o nákupním chování zákazníků, motivaci k nákupu, cílové skupině. Obor, který inzerujete, byste se měli snažit poznat, co nejlépe to jde.
  • Informace o výkonu PPC kampaní v minulosti, pokud existovaly, se hodí vždy.

Určitě byste měli mít přístup do účtu Google Analytics, kde si část informací dokážete najít sami.

Něco se vám nezdá?