Než začnete psát reklamní texty

Nikdy nejste sami. Ve vyhledávání je dalších až 10 reklam a 10 výsledků organického vyhledávání. S těmi všemi soupeříte o pozornost zákazníka.

Prvním krokem tedy je podívat se na pár klíčových slov, na která chcete inzerovat, do vyhledávání a projít si konkurenční texty. Zadejte si do vyhledávače aspoň 10 různých slov (obecná slova, kategorie produktů, konkrétní produkt, vlastnosti produktu apod.). Zajímá vás:

  • Kdo inzeruje?
  • Inzeruje na vaše klíčové slovo to samé co vy?
  • Jaké používá argumenty?
  • Máte silnější argumenty?
  • Máte jiné výhody než on?

Později, až budete znát výkon vaší reklamy, budete také vědět, který z konkurentů vám ve vyhledávání konkuruje nejvíce. Text pak budete moci pozicovat vůči jednomu nebo dvěma konkurenčním. Nyní ale získáte důležitou inspiraci a možná u konkurentů narazíte na chyby, kterým se ve vlastních inzerátech rovnou vyhnete.

Podívám se, kdo inzeruje na slovo „modely aut BMW“. Co si můžu hned o konkurenci říci?

Reklamy konkurence

  • MacModel.cz – má menší nabídku (10 000 oproti našim 18 000), širší výběr pro mě bude silnějším argumentem. Prodejnu v centru Prahy naopak nemáme, v tom nelze konkurovat. Inzerát je ale používaný napříč ČR, za hranicemi Prahy se tato výhoda smaže.
  • Heureka.cz – kterémukoliv inzerentovi hrozí tím, že odláká potenciální zákazníky citlivé na cenu. Autíčka nejlevnější nemáme, s tím nepůjde dělat nic. Můžeme ale u levnějších modelů inzerovat přímo cenu nebo jinou přidanou hodnotu (např. vstupenku do Království železnic k některým modelům).
  • Mall.cz – známá značka, oproti které ale máme také jasnou výhodu a tou je specializace. Bystrý uživatel si toho všimne z viditelné adresy, ale určitě nebude na škodu vyzkoušet i texty typu „specialista na modely aut“. Dá se předpokládat, že bude mít i menší nabídku, z inzerátu to poznat není, ale z cílové stránky je to jasné – 156 modelů, BMW jen 2.
  • Zapmeta.cz – vyhledávač čehokoliv, na cílové stránce ani nevyhledá původní dotaz „modely aut BMW“, ale jen „modely aut“, nemá smysl se jím trápit.
  • RCobchod.cz – tady je dobré si uvědomit, že se ve vyhledávání potkáváme i s inzerenty, kteří prodávají RC modely. Z obecného dotazu poptávaný typ zřejmý není. Bude třeba zamyslet se nad způsobem, jak naopak zabránit kliknutí nerelevantní cílové skupině – těm, co opravdu chtějí RC modely, dát najevo, že je neprodáváme.

Něco se vám nezdá?