Dynamické vkládání klíčového slova

Výskyt klíčového slova v reklamním textu pomůže zvýšit relevanci textu z pohledu uživatele. Proto je důležité psát texty na míru jednotlivým slovům. Příprava specifických sestav je ale pracná a časově náročná.

Dynamickým vkládáním klíčového slova (DKI, Dynamic Keyword Insertion) uděláte poměrně dobrou práci s malým úsilím. Využijete jednoduchou šablonu, do které se doplní klíčové slovo a texty budou opdovídat dotazu uživatele.

Představte si naši kampaň na Značky, obsahující klíčová slova typu „modely Audi“, „modely BMW“, „modely Škoda“, atd. Značek je přes 600, z hlavy jich znám tak 20, takže ani nemám představu, jak moc hledané všechny jsou. Má vůbec cenu vytvářet 600+ sestav?

Já je vytvořila, ale mohla jsem také využít dynamické vkládání klíčového slova a vytvořit jedinou sestavu s jedním reklamním textem a 600+ klíčovými slovy.

Jak na to?

Pro vkládání klíčového slova se používá syntaxe se složenými závorkami a parametrem keyword:

  • {keyword:výchozí hodnota}

Tento zápis vloží do reklamního textu klíčového slovo, které vyvolalo zobrazení reklamy.

Pozor, nezaměňovat. V reklamě se vždy zobrazí vaše klíčové slovo, nikoliv dotaz uživatele. Vloží se jedině fráze, kterou v kampani máte. Je to i určitá ochrana inzerenta proti případům, kdy by uživatelé hledali něco negativního, například „nebezpečné modely aut“ — takový text v reklamě zobrazovat nechcete.

Výchozí hodnota slouží pro případy, kdy z nějakého důvodu ono klíčové slovo vložit nejde. Nejčastěji je to proto, že s tímto slovem by byl překročen limit 30 znaků v titulku, 80 (90) znaků v popisku nebo 15 znaků v cestě.

Dynamické vkládání  klíčového slova do inzerátu

Tedy mám mých 600+ slov „modely Audi“, „modely Škoda“ atd. Žádné další tvary. Chci titulek ve tvaru „Kovové modely Audi“. Můj zápis tedy bude:

  • Kovové {keyword:modely aut}

Pokud uživatel bude hledat „modely Audi“, můj titulek bude znít „Kovové modely Audi“, pokud bude hledat „levné modely Škoda“, titulek bude „Kovové modely Škoda“ — zobrazení reklamy vyvolalo slovo „modely Škoda“ a to se tedy propíše do reklamy.

Pro vložení klíčového slova do titulku mi zbylo 23 znaků („Kovové“ a mezera zabírá už 7). Pokud by v mém seznamu slov bylo některé delší než 23 znaků, použije se výchozí text. Titulek bude znít „Kovové modely aut“.

Ještě si lze pohrát s velikostí písmen různými zápisy velikostí písmen v {keyword}:

  • keyword (vše malými) — všechna písmena vloženého slova budou malá („Kovové modely audi“),
  • Keyword (velké „K“) — první písmeno celé vložené fráze bude velké, ostatní malá („Kovové Modely audi“),
  • KeyWord (velké „K“ a „W“) — všechna počáteční písmena všech slov ve vložené frázi budou velká („Kovové Modely Audi“).

Cílová adresa

Takto je, dejme tomu na míru, vyřešený text inzerátu. Zbývá ještě cílová adresa. Není možné slibovat v reklamě „modely Audi“ a pak uživatele poslat na homepage.

Klíčovým slovům je třeba přiřadit cílovou adresu na úrovni klíčového slova. Systém ji pak automaticky upřednostní před tou, která je v reklamním textu.

Kdy se vkládání nehodí

Vkládání s výhodou využijete, pokud máte velké množství klíčových slov podobného typu. Pro mnoho případů se ale vůbec nehodí, rozhodně to není funkce, kterou byste měli vyřešit většinu textů. Kdy opravdu ne:

  • Obecná klíčová slova — zaslouží si samostatné sestavy a inzerát na míru více než jen úpravou klíčového slova. Parfémy a kladiva do jedné sestavy určitě nepatří. Ani levné parfémy a parfémy Calvin Klein.
  • Klíčová slova bez diakritiky a překlepové varianty — vepisuje se přece klíčové slovo a inzerát chcete mít česky. Ne s překlepem, ne bez diakritiky.
  • Různé typy slov — ideální je mít v sestavě jen fráze podle stejného vzorce. Zejména musíte myslet na to, že všechny fráze musí zapadnout do stejné textové šablony a skloňování může udělat text nesmyslným.

Chci použít i jiné tvary a kombinace pro mé fráze. Nejen „modely Audi“, ale také „model Audi“, „levné modely Audi“ a „Audi modely“. Jak by ale potom můj titulek Kovové {KeyWord:modely aut} po vložení vypadal?

  • model aut Audi → Kovové Model Audi
  • levné modely Audi → Kovové Levné Modely Audi
  • Audi modely → Kovové Audi Modely

Nic moc. Řešení je přitom jednoduché. Nedávejte takto různé fráze do stejné sestavy. Vytvořte další sestavy, které budou obsahovat tato slova zase jen v jednom tvaru.

Při vytváření sestav si kontrolujte délku vkládaných slov a případně sestavy rozdělte i podle délky. S krátkými slovy můžete využít prostor pro další prodejní argument.

Délku klíčových slov si změřím v excelu a vyfiltruji ta, která jsou delší než těch zbývajících 23 znaků. Dám je do jiné sestavy než zbývající, z titulku vynechám úvodní „Kovové “ a díky tomu si zvětším prostor na 30 znaků a reklamu pro tato slova budu mít také na míru. Nemusím se tak spokojovat s defaultním „Kovové modely aut“.

Něco se vám nezdá?