Co je PPC

  • Kapitola: Základy
  • Poslední aktualizace: 6.8.2016
  • 2/86

PPC je zkratka Pay Per Click, tedy platba za kliknutí. Jde o obchodní model, kdy inzerent platí za každé kliknutí na reklamu (nikoliv za tisíc zobrazení nebo to, že je reklama někde měsíc vidět). Proto nakoupíte-li kdekoliv reklamu „za kliky“, bude to PPC.

Platba za kliknutí je pro inzerenta transparentnější, protože neplatí prostý pronájem reklamního prostoru bez ohledu na to, zda se mu vyplatí, či nikoliv. Tím, že platí za kliknutí, platí až ve chvíli, kdy na jeho web přichází návštěvník. Samotné zobrazování reklamy je zdarma.

Dříve model platby za kliknutí využívaly reklamní systémy vyhledávačů pro svou reklamu, proto se jim začalo říkat PPC systémy. Dnes už ale lze za kliknutí nakoupit i reklamu na Facebooku nebo bannerovou reklamu na velkých portálech. Tyto stránky se věnují pouze těm „původním“ PPC systémům nabízejícím reklamu ve vyhledávání a významným v českém prostředí. Těmi jsou Google AdWords a Sklik.

Něco se vám nezdá?