Sloupce v přehledu výkonu

Základní přehled o výkonu kampaní, sestav, klíčových slov a reklam získáte z tabulky v účtu. Sada sloupců se vždy mírně liší právě podle úrovně, na které se právě nacházíte. V Skliku je to jednoduché, máte fixní nabídku sloupečků (na hlavní úrovni je jich 17), nelze žádné odebírat ani přidávat další. Méně sloupců budete mít jen v případě, že neměříte konverze nebo hodnotu konverzí.

V AdWords je ale nabídka mnohem bohatší. Sloupců na záložce Kampaně je 92, na dalších úrovních je ještě jiná nabídka a navíc lze definovat i další vlastní sloupce. Sloupce si lze téměř libovolně přidávat, odebírat a řadit tak, abyste viděli přesně to, co potřebujete.

Přidávání sloupců v AdWords

Stačí kliknout pod zvolenou záložkou na tlačítko Sloupce a Přizpůsobit sloupce.

Sloupce - tlačítko

Sloupce jsou rozděleny do několika skupin podle typu. Pokud některou ve svém účtu nevidíte, buď není dostupná na dané úrovni nebo nemáte potřebná data — např. skupina Google Analytics chybí, pokud nemáte propojení pro načítání dat z Analytics do AdWords.

Vybranou sadu sloupců lze pak i uložit a měnit si tak jednoduše nastavení sloupců podle aktuálně potřebného pohledu na data.

Které sloupce si přidat?

Za pozornost stojí všechny, ale zkusím vypíchnout ty, které by vám vážně neměly uniknout.

  • Samozřejmě všechny ty, které máte už ve výchozí sadě — tj. ty, které vám řeknou počet zobrazení, prokliky, CTR, CPC, cenu, konverze, cenu konverze, konverzní poměr.
  • Hodnota konverze / cena — je převrácená hodnota PNO (podílu nákladů na obratu) v Skliku, jinými slovy ROAS (Return On Ad Spend), čili ukazatel rentability — kolik jste vydělali z jedné koruny. Čím vyšší číslo, tím lépe.
  • Podíl zobrazení reklamy (případně ostatní sloupečky informující o ztracených zobrazeních) ze skupiny Konkurenční metriky. Řeknou vám, jestli se reklama zobrazuje naplno (100 %), případně jestli jsou ztracená zobrazení způsobená omezeným rozpočtem nebo nízkým hodnocením.
  • Skóre kvality na záložce klíčových slov vám ukáže, jakého skóre kvality každé slovo dosahuje. Podle toho si pak můžete slova třeba seřadit a hned víte, kde je rezerva.

Přizpůsobení sloupců

Vlastní sloupce

Možnost definice vlastních sloupců oceníte např. v případě, kdy měříte více typů konverzí.

Vlastní sloupce

Ve standardním přehledu je vše schované pod jedním konverzním sloupcem a tak na první pohled nevíte, jestli jde o konverzi prodeje nebo jinou.

Jako vlastní sloupec si také můžete přidat základní výkonové metriky podle jednotlivých segmentů. Vedle klasického sloupce průměrná CPC tak lze mít i třeba sloupec průměrná CPC v top pozici nebo průměrná CPC v mobilech.

Něco se vám nezdá?