Výkon v prvním měsíci

Ještě než se pustíme do vyhodnocování jako takového, měli byste vědět jednu důležitou věc. První měsíc bývá tím nejhorším měsícem z pohledu výkonu kampaní. Spousta inzerentů po prvních dnech nebo týdnech s PPC kampaněmi na dlouho nebo navždy skončí. Protože to nefungovalo. Ale zbytečně. Kampaně v prvním měsíci opravdu velmi často nefungují. Je to normální, je potřeba toto období překonat a neprodělat v něm kalhoty.

Proč to tak je?

  • První měsíc je test. Začali jste inzerovat, použili jste všechna klíčová slova, která považujete za relevantní. Ani zkušený PPCčkař dopředu neodhadne přesný výkon jednotlivých slov. Některá nebudou přinášet konverze, některá budou příliš drahá. Některá třeba ve skutečnosti až tolik relevantní nebyla. Nezjistíte to ale jinak než z dat. Až na základě dat poznáte, že za některá slova musíte nabízet méně a některá byste možná neměli inzerovat vůbec.
  • Optimalizace kampaní směrem k lepšímu výkonu je soustavná, dlouhodobá práce. Musíte pracovat na kvalitě, vylepšovat reklamní texty, upravovat klíčová slova a ceny, abyste dosáhli lešpích pozic a lepších cen. V prvních týdnech běhu kampaně jste kampaně vylepšovali minimálně, spíše vůbec. Nečekejte, že kampaně nějak nasadíte a hned to bude hitparáda. Nebude. První měsíc bude pravděpodobně ten nejhorší v celé historii vašich kampaní.

Čili zabalit kampaně po prvním měsíci, protože nepřinášely očekávaný výsledek by byla velká chyba. Podstatné je ověřit, jestli konvertují, snížit náklady na konverzi už lze poctivou optimalizací. Každopádně, než prohlásíte kampaně nebo jejich část za nefunkční, zvažte, jestli jste udělali vše pro dosažení požadovaného výkonu. Minimálně:

  • Byla zvolená klíčová slova opravdu relevantní? Nezobrazovala se reklama na nerelevantní dotazy přes volnou shodu klíčových slov?
  • Vyzkoušeli jste všechna klíčová slova relevantní produktu?
  • Byly reklamní texty napsané na míru vždy dotazu, na který se zobrazily?
  • Nepomohlo by snížení ceny za klik?

Něco se vám nezdá?