Reporty v Google AdWords
V AdWords žádná stránka pro report jako v Skliku není, ale report odtamtud samozřejmě získat lze také úplně snadno. Stačí, když si pomocí přizpůsobení sloupců naklikáte přehled, jaký vám vyhovuje. Výslednou tabulku vidíte jak v rozhraní, tak si ji můžete stáhnout v požadovaném formátu a stejně jako v Skliku report naplánovat a nechat odeslat na email. Vše, co je třeba najdete pod download tlačítkem se šipkou.
Všechny přehledy lze také segmentovat, například podle sítě nebo zařízení. Další typy přehledů AdWords najdete ještě na záložce Dimenze.
Období přehledu
V pravé horní části účtu vybíráte období, pro které přehled tvoříte, opět lze vybrat z přednastavených nebo z kalendáře konkrétní data.
Data také můžete porovnat s předchozím obdobím (tento měsíc s minulým měsícem), meziročně nebo s jakýmkoliv jiným obdobím. Porovnání se pak projeví v grafu, kde přibudou světlejším odstínem grafy pro srovnávané období. V tabulce u každé metriky přibude znaménko +, které když rozkliknete, ukáže vám hodnoty metriky pro obě období, jejich rozdíl a procentuální změnu.
Není vůbec špatné si nechat porovnání (třeba s předchozím rokem, pokud už máte starší kampaně) zapnuté permanentně, snáze se tak ubráníte omylu přisouzení růstu kampaní skvělé optimalizaci, místo sezónnímu trendu.
Připravte si hned ideální report AdWords, který budete pravidelně potřebovat — uložte si přizpůsobenou sadu sloupců, příště už to budete mít jednoduché.