Dimenze

Dimenze vám dávají informace ke kampani nebo sestavě, ve které se nacházíte. Některé dimenze jsou podobné segmentům, ale pohled na data je odlišný. Najdete je přímo na záložce Dimenze v AdWords.

  • Konverze — zobrazí počty a statistiky jednotlivých konverzí nebo typů konverzí.
  • Štítky — seskupí data podle štítků, pokud jimi kampaně, sestavy, klíčová slova nebo reklamy máte označené.
  • Čas — rozdělí data po dnech, týdnech, měsících nebo na dny v týdnu a hodiny dne. Pokud chcete například vidět výkon účtu měsíc po měsíci, nejjednodušší cesta je právě zde.
  • Nákupy — zobrazují informace k Shopping Ads kampaním.
  • Cílová adresa URL — rozdělí data podle cílových stránek, na které reklama směřovala. Snadno tak najdete cílovou stránku, která přinášela nejvíce konverzí nebo tu, která má podezřele nízký konverzní poměr.
  • Největší změny — užitečný report, který vás upozorní na změny oproti minulému období, jako je nárůst ceny, pokles kliknutí nebo horší pozice.
  • Zeměpisné — ukáže vám jaký byl výkon v jednotlivých geografických oblastech, na které cílíte, což je důležité, kvůli různému nákupnímu chování lidí z různých koutů světa nebo země. Pomocí sloupců si zobrazíte zemi, region nebo město.
  • Polohy uživatelů — podobné, jako zeměpisné, ale rozdělí data podle fyzické polohy uživatelů. I s cílením jen na ČR zde uvidíte přístupy z jiných států, většinou v drobném množství. To je normální, Google určuje geografické cílení podle fyzické polohy, ale i podle oblasti zájmu. Pokud jste z Prahy a vycestujete s notebookem na dovolenou do Francie, Google stále ví, že jste z Prahy a může vám zobrazit reklamu cílenou na ČR.
  • Vzdálenost — pokud používáte rozšíření o lokalitu, tedy adresu vaší pobočky, v tomto reportu uvidíte data rozdělená podle toho, jak se uživatelé nacházeli od pobočky (nebo poboček) daleko. Intervaly jsou po 5 kilometrech, až do vzdálenosti 65 km. A pozor, jsou kumulovaná. Tedy okruh 10 km zahrnuje i uživatele z okruhu 5 km.
  • Vyhledávací dotazy — extrémně důležitý report pro pravidelnou kontrolu. Ukáže vám reálné dotazy, na které se zobrazovala reklama, informaci, jestli jsou už přidána v účtu (nebo se navázala na nějaký typ shody).
  • Přehled placeného a organického vyhledávání — umožňuje srovnat počty zobrazení reklamy a organických výsledků na dotazy, které inzerujete. Zde si můžete ověřit, jestli vypnutím reklamy přijdete o zobrazení, na která se nezobrazují ani organické odkazy, nebo jak moc klikají uživatelé na reklamu versus přirozený odkaz pro stejné slovo.
  • Automatická umístění — na kterých webech se zobrazuje reklama v obsahové síti.
  • Neplacená kliknutí — kolikrát uživatelé klikli na některou část reklamy, za jejíž klik se neplatí (trasa, uložení polohy, sdílení polohy, spuštění navigace, apod.).
  • Podrobnosti k volání — statistiky volání (oblast, doba, cena) u volací reklamy s přesměrováním přes Google číslo.
  • Podrobnosti kampaně — řeknou vám sice i základní výkonové metriky kampaně, to tu ale není tak důležité. V přizpůsobení sloupců najdete spoustu možností sloupců týkajících se nastavení kampaně. Snadno tak zkontrolujete případné nedostatky — jestli máte sitelinky u všech kampaní, jestli používáte úpravy nabídek pro oblasti nebo zařízení, máte 0 vylučujících klíčových slov, apod.
  • Podrobnosti reklamní sestavy — podobné jako u kampaní, ale data rozdělí podle sestav. Navíc se dozvíte i případný počet zamítnutých reklam nebo klíčových slov.

Něco se vám nezdá?