SERP (Search Engine Result Pages) — stránky výsledků vyhledávání

SERP je zkratka pro stránky výsledků vyhledávání. Tedy stránku, která se zobrazí ve chvíli, kdy dáte vyhledat nějaký vyhledávací dotaz. Na Googlu a Seznamu je tu 10 organických výsledků vyhledávání, reklamní odkazy nad i pod organickými výsledky vyhledávání a produktové inzeráty (Shopping Ads).

Pro různé typy dotazů se ale kromě standardních odkazů na stránky zobrazují ještě jiné tipy výsledků, které uživateli ještě lépe odpovídají na otázku. Na Googlu je to například:

  • Knowledge graph — výsledky v boxíku, např. o počasí nebo hledané celebritě.
  • Featured snippet — když zadáte dotaz do vyhledávače, někdy se objeví nad výsledky vyhledávání rovnou celá odpověď na něj v několika větách nebo bodech.
  • Sitelinky — odkazy na podstránky webů, u reklam je přidáváme, u organických výsledků je Google přidává sám.
  • Local Teaser Pack — když hledáte například hotel nebo restauraci, zobrazí se mapa a několik navržených míst.
  • Related questions — při zadání dotazu Google nabídne další otázky, které uživatelé často pokládají.