CTA (Call-To-Action) — výzva k akci

Účelem CTA (výzvy k akci) je přimět uživatele k akci, kterou od něj očekáváme. Příkladem CTA může být například výzva „registrujte se“. Zkrátka chcete, aby uživatel něco udělal, tak nečekejte, že na to přijde sám, ale vyzvěte ho k akci.

Typicky se s CTA setkáme

  • v reklamních textech,
  • na tlačítku v banneru,
  • v e-shopu u přehledu produkt, v detailu produktu a v objednávkovém procesu,
  • tlačítko kdekoliv na webu, kde chceme, aby uživatel něco udělal.

Výzva k akci je tedy jedním z těch důležitějších prvků reklamy i webu. Je potřeba si dát záležet jak na jejím znění, tak i na vizuální stránce (jak bude tlačítko vypadat). Výzva k akci je typickým předmětem A/B testování.

Příklady výzvy k akci

  • registrujte se, přihlašte se k odběru,
  • vyberte si, přijďte se podívat, zjistěte více, vyzkoušejte,
  • objednat, přidat do košíku,
  • přidat hodnocení.