Reklama se nezobrazuje
Nastavili jste reklamu, jak nejlépe dokážete, spustili ji, ale ona se ne a ne začít zobrazovat? Pojďte se tedy podívat na nejčastější příčiny. Prvně je třeba rozlišit mezi tím, co se skutečně děje — jestli se reklama opravdu vůbec nezobrazuje, nebo jestli pouze reklamu nevidíte.
Nikdy nepanikařte, pokud reklamu sami nevidíte. Než prohlásíte, že reklama nefunguje, podívejte se přímo do statistik PPC systémů. To, že ji nevidíte, když zadáte vaše klíčová slova do vyhledávače, ještě nemusí nic závažného znamenat.
Nulový počet zobrazení
Pokud vám PPC systém opravdu ukazuje 0 zobrazení, může to mít několik příčin:
- Špatně zvolené období — dnes jste pustili reklamu, ale díváte se na statistiku za minulý měsíc. Banální, ale jedna z nejčastějších chyb.
- Kontrola statistik příliš brzy — jasně, že se těšíte na první výsledky. Ale systémy zobrazují statistiky až s několikahodinovým zpožděním. Druhý den už ale vaše obavy z možného problému skutečně mohou být oprávněné.
- Reklama je zamítnutá — může se stát, že systém vaši reklamu zamítne, protože odporuje publikačním pravidlům. To se dozvíte buď z informačního e-mailu, nebo ve sloupci Stav přímo u reklamy.
- Pozastavená kampaň nebo sestava — nebo klíčová slova či reklama. Zkrátka jste to zapomněli pustit.
- Nemáte zaplaceno — v Skliku potřebujete dobitý kredit v Peněžence, v Google Ads vyplněné fakturační údaje a zajištěnou platbu — buď již předem zaplacenou převodem, nebo mít vloženou kartu, pokud platíte zpětně. Platba převodem může trvat i několik dní. V případě zpětné platby kartou se může stát, že systém kartu odmítne (nemáte dost peněz, vyčerpaný limit nebo karta již není platná), z tohoto důvodu se přestanou zobrazovat i dříve funkční reklamy.
- Nikdo klíčová slova nehledá — mohli jste zvolit slova, která jsou příliš konkrétní. Zkuste přidat obecnější fráze.
AdWordsGoogle Ads sám ve sloupci Stav ukáže, že klíčové slovo nezobrazuje reklamu právě z důvodu nízké hledanosti. - Nízké hodnocení reklamy — nabízíte příliš nízkou cenu za klik nebo máte hodně špatné skóre kvality. Nebo obojí. Systém vyžaduje minimální nabídku, nabízíte-li méně, upozorní vás na to ve sloupci Stav. Klíčové slovo nemusí být ani neaktivní, ale při vysoké konkurenci se neprobojuje na první stránku výsledků vyhledávání, a proto nemá žádná zobrazení.
Počet zobrazení není nulový, ale reklamu nevidíte
V účtu zobrazení vidíte, když ale jdete do vyhledávače a dáte některá slova vyhledat, reklama tam není. Nebo ji nevidí klient či šéf. Nebo je na horších pozicích, než říkají statistiky účtu. Proč?
- Cílení na lokalitu a jazyk — jste jinde, než kam svou reklamu cílíte. Reklamu běžící v Brně z Prahy neuvidíte. Cílíte na češtinu, ale sami používáte anglické jazykové nastavení. Jste na dovolené v zahraničí a kontrolujete si reklamu. Abyste mohli reklamu vidět, i když se nacházíte mimo její zacílení, v
AdWordsGoogle Ads použijte Nástroj pro náhled reklam. - Nízký rozpočet — reklama se zobrazovala, ale už se nezobrazuje. Vyčerpali jste denní rozpočet třeba už v poledne a do vyhledávače se díváte až večer. Pokud rozpočet nemůžete navýšit, snižte raději cenu za klik, ať se zobrazujete celý den, i když na nižší pozici. Problémem může být i nepoměr mezi rozpočtem a nabídkou za kliknutí. Pokud např. nabízíte 5 Kč za klik a denní rozpočet je 10 Kč (tedy vystačí na pouhé 2 kliky), systém bude přehnaně opatrný a reklamu raději nezobrazí, aby nepřečerpal rozpočet dřív, než stačí reklamu zastavit.
- Omezené zobrazování reklamy — nepoužili jste některé nastavení, jež omezuje zobrazování reklamy? Možná jste zapomněli, že máte nastaveno nezobrazování reklamy o víkendech nebo pozdě večer nebo pro určité publikum uživatelů (ženy, starší, návštěvníci webu).
- Kolize vylučujících a klíčových slov — chyba se může stát a vylučujícími slovy si zablokujete zobrazování reklamy úplně.
- Personalizace — pokud svou reklamu sami často vyhledáváte, Google to vyhodnotí tak, že o ni nemáte zájem. Přestane vám ji zobrazovat, i když ostatním uživatelům se zobrazuje dál.