Vytvoření remarketingového publika

  • Kapitola: Remarketing
  • Poslední aktualizace: 10.5.2019
  • 98/105

Stejně jako u ostatních částí PPC kampaní, než začnete vytvářet remarketingová publika, pořádně si rozmyslete remarketingovou strategii a účel, k jakému budete publika používat. Možností je nespočet, ale nemusíte je využít všechny. I potom je lepší nejdřív vyzkoušet, jestli vaše představa bude fungovat na pár nejzajímavějších publikách než vytvořit např. 100 publik pro remarketování návštěvníků všech kategorií, abyste následně zjistili, že půlka kategorií nemá dostatečnou návštěvnost, pro každou kategorii stejně nemáte čas dělat speciální banner a ve skutečnosti to třeba výrazně lepší výkon ani nemá.

Velikost remarketingového seznamu

Pro Sklik musí mít minimálně 30 cookies, pro obsahovou síť v Google Ads minimálně 100 cookies a pro remarketing ve vyhledávání na Googlu minimálně 1000. Publika byste měli tedy vytvářit taková, aby i v nejslabší dny dokázala naplnit toto povinné minimum. Specifická publika mají samozřejmě lepší konverzní potenciál, ale pozor na to, aby vám nedala víc práce než užitku.

Před vytvářením publik si ověřte jejich aktuální velikost v Google Analytics. Zobrazte si např. danou URL, pro kterou chcete vytvářet remarketingový seznam, nastavte období na takový počet dní, jako má mít trvání členství v seznamu a podívejte se na počet unikátních návštěv.

Délka remarketingového publika

Délkou myslím počet dní, po které trvá členství uživatelů v seznamu. To by mělo být jen tak dlouho, dokud to má smysl. Zobrazovat stejnou reklamu uživateli třeba 30 dní v kuse obvykle smysl nemá.

Maximální délka publika je 540 dní, po této době uživatele, který se k vám na web znovu nevrátil už remarketovat nemůžete. Počítejte zároveň s tím, že vše je závislé na technice (cookies, prohlížeč, počítač). Je tedy docela dobře možné (a běžné), že uživatel opustí váš remarketingový seznam daleko dřív třeba proto, že si koupí nový počítač, změní prohlížeč nebo smaže cookies.

Měli byste znát nákupní chování svých zákazníků a alespoň přibližně tušit, jak dlouho trvá, než se k nákupu rozhodnou. Pokud prodáváte běžné spotřební zboží (kosmetiku, knížky, oblečení), nejspíš to bude v řádu dní. Pokud ale prodáváte reality nebo auta, bude to několik měsíců nebo i let a pokud inzerujete rozvoz jídla, bude to otázka minut.

Název remarketingového seznamu

Publika samozřejmě nazývejte tak, abyste se v nich vyznali a snadno je filtrovali. I tohle je dobré promyslet předem, aby názvosloví bylo konzistentní. Zvláště pokud budete mít více než desítky remarketingových seznamů.

Do názvu listu doporučuju přidat i počet dní (délku listu). Pravděpodobně budete mít listy stejných uživatelů, jen pro různé období. V přehledu publik sice v tabulce délka je, ale při přidávání listu do kampaně v rozhraní i AdWords Editoru vidíte pouze jeho název, tak abyste nemuseli přemýšlet, který přidat.

Přiřazení uživatelů do publika zpětně

Řekněme, že například spustíte kampaň na významném portále, přichází z ní hodně návštěv, ale až po několika dnech si uvědomíte, že byste tyto lidi možná rádi remarketovali. Nebo je naopak z remarketingové kampaně vyloučili.

Remarketingový seznam jste ale s předstihem nevytvořili. Nevadí. V Google Ads, Google Analytics i Skliku jde vytvořit nové publikum s tím, že se do něj načtou uživatelé splňující pravidla až 30 dní zpětně (pokud volbu necháte zaškrtnutou). Podmínkou samozřejmě ale je, že v té době už byl nasazený na webu remarketingový kód.

Vytvoření remarketingového publika v Google Ads (AdWords)

V Google Ads klikněte na ikonku Nástroje a v části Sdílená knihovna vyberete položku Správce publika. Tady už kliknete na ikonku “+” a vyberete typ publika, které chcete přidat.
Nezapomeňte změnit délku publika z defaultních 30 dní.

Vytvoření remarketingového publika v Skliku

V Skliku vyberte v menu Nástroje položku Retargeting a klikněte na tlačítko Vytvořit seznam a definujte pravidla pro URL adresu.

Vytvoření remarketingového publika v Google Analytics

Přejděte do Správce a v části Služba vyberte položku Definice publika a Publikum. Kliknutím na Nový segment publika vyberete buď předdefinovaný seznam nebo vytvoříte nový.

Vytvoření remarketingového publika
5 (100%) 4 hlasování

Něco se vám nezdá?

Vytvoření remarketingového publika
5 (100%) 4 hlasování