Sitelinky – rozšíření o odkazy na podstránky
Standardní reklamu lze rozšířit o další odkazy. Většinou se takto přidávají odkazy na konkrétnější podstránky webu, které uživatele dovedou blíže k cíli a zároveň z nich uživatel zjistí, co dalšího ho na webu může zajímat.
V Skliku se sitelinkům říká jednoduše Odkazy.
Možná vás později překvapí, že sitelinky mají výrazně nižší míru prokliku než samotná reklama. Nelekejte se, je to normální. Uživatelé opravdu na samotné sitelinky neklikají tak často, jako na titulek reklamy. Celkovou míru prokliku inzerátu ale sitelinky zvyšují.
Sitelink lze přidat na úrovni kampaně nebo sestavy. Pokud vytvoříte sitelinky v kampani, automaticky se dědí – umožňujete zobrazení u všech sestav v kampani. Vytvoříte-li sitelinky na úrovni sestavy, pro danou sestavu se kampaňové sitelinky ruší a platí ty pro sestavu. Pravidla:
- zobrazují se pouze v top pozicích,
- v AdWords se zobrazí maximálně 6 odkazů,
- v Skliku se zobrazí maximálně 4 odkazy (minimálně ale musí být 2),
- text odkazu maximálně 25 znaků,
- cílová URL maximálně 1 024 znaků.
Jak psát sitelinky
Inzerenti velmi často využívají sitelinky zejména jako prostor pro další marketingové sdělení, inzerci slev apod. Pro tento účel se ale lépe hodí samotný text reklamy, případně rozšíření o popisky v AdWords.
Vždy, když vytváříte sitelinky, zamyslete se nad tím, co by uživatele mohlo k danému klíčovému slovu, kategorii nebo produktu, který vyhledává, dále zajímat. To budou nejvhodnější sitelinky. Vytvořte pro každou kampaň minimálně 6 sitelinků, abyste maximalizovali jejich potenciál.
Čím více na míru konkrétní sestavě budou, tím lépe. Nejdůležitější sestavy (s nejlepším výkonem) by měly mít svou vlastní sadu sitelinků.
Obecně se dá říci, že fungují lépe produktové sitelinky než ty, které odkazují na obecné stránky webu (jako Kontakt apod.). Tedy sitelinky do dalších podkategorií, značek, typů produktů nebo na podobné produkty.
Zaměřte se na nejzajímavější skupiny produktů, ale testujte, co bude fungovat nejlépe.
Samozřejmě dobře fungují také sitelinky odkazující na akční nabídku nebo produkty ve slevě.
Pro obecná slova zkusím zvolit odkazy na jednotlivé značky nebo výrobce. Sitelinků vytvořím i víc než 6, abych ověřila, jestli na některou značku nebudou uživatelé reagovat výrazně lépe.
- Vzniknou tak sitelinky jako BMW, Škoda, Trabant, Porsche atd.
Pro slova obsahující značku (jako „modely Škoda“) už se sitelinky ostatních značek tolik nehodí. Mohou se ale hodit sitelinky jednotlivých měřítek nebo výrobců:
- 1:43, 1:18, Abrex atd.
Naopak pro slova obsahující výrobce (jako „modely Abrex“) s výhodou využiji značky aut, které tento konkrétní výrobce vyrábí.
Protože sestav výrobců a značek je dohromady přes 1 000, konkrétní sitelinky na úrovni sestavy zatím přidám jen pro několik top sestav, ostatním nechám obecnější, zděděné z kampaně. Postupně je mohu rozpracovat dál.
Sitelinky v AdWords
V AdWords vytvoříte sitelink na kartě Rozšíření reklamy s výběrem Zobrazení: Rozšíření o odkazy na podstránky. Poté buď v sestavě, nebo v kampani + Rozšíření a + Nový odkaz na podstránku.
V AdWords lze ke každému sitelinku přidat ještě 2 řádky popisku po 35 znacích. Jsou to tzv. rozšířené sitelinky a zobrazují se jen na první pozici u reklam, které mají výrazně vyšší míru prokliku než ostatní, konkurenční, reklamy. Toto pravidlo splňují většinou jen reklamy na brandová klíčová slova.
Pro představu, po vytvoření rozšířených sitelinků u brandové kampaně SmallCars.cz průměrné CTR kampaně vzrostlo z cca 45 % na 60 %.
Odkazy v Skliku
V Skliku musíte do konkrétní kampaně, kde najdete odkaz Upravit odkazy. Tady kliknete na + Vytvořit nový odkaz. V případě, že už máte sitelinky v jiných kampaních a chcete tyto stejné použít, stačí je zaškrtnout.
V konkrétní sestavě je pak záložka Odkazy, kde jednak vytvoříte odkazy pouze pro tuto sestavu, jednak zde uvidíte výkon jednotlivých sitelinků.