Google Ads

Google Ads je reklamní platforma, která nabízí umístění reklamy ve výsledcích vyhledávání na google.com nebo na jiných webech prostřednictvím reklamní sítě a programu Google AdSense.

Ve výsledcích vyhledávání existují dvě sekce placených reklam Google, jedna nad „přirozenými“ nebo organickými odkazy a druhá v dolní části stránky, pod výsledky vyhledávání. V pravé části se mohou zobrazovat produktové reklamy Shopping Ads. Sponzorované výsledky vyhledávání neboli reklamy jsou označeny zeleným štítkem „Reklama“.

Google také nabízí grafické reklamy, které se zobrazují v reklamní síti Google. Reklamní síť je rozsáhlá sbírka externích webů třetích stran, které uzavřely partnerství se společností Google a souhlasily se zobrazováním reklam Google. Reklamy Google v reklamní síti mohou mít textový, grafický, videoreklama nebo formát Rich Media a lze na ně cílit odlišně. To zahrnuje remarketing a bannerové reklamy.

Google také nabízí grafické reklamy (bannery), které se zobrazují v reklamní síti Google. Reklamní síť je rozsáhlá sbírka externích webů třetích stran, které uzavřely partnerství se společností Google a souhlasily se zobrazováním reklam Google. Reklamy Google v reklamní síti mohou být textové, grafické, video nebo formát Rich Media a lze na ně cílit různým způsobem.

Kdy se Google Ads reklama zobrazí

Aukce Google Ads je zaměřena na klíčová slova — inzerenti si k cílení vyberou seznam klíčových slov, která jsou relevantní pro jejich produkt nebo službu, tedy slova, která lidé s největší pravděpodobností použijí při hledání jejich produktu.

Poté za tato klíčová slova podají cenovou nabídku, přičemž každou nabídku zakládají na tom, kolik jsou ochotni zaplatit za to, aby uživatel Google klikl na jejich reklamu. Tato nabídka v kombinaci se skóre kvality přiděleným společností Google na základě kvality dané reklamy určuje, které reklamy Google se zobrazí. Když uživatel klikne na reklamu, zaplatí inzerent určitou cenu (cenu za kliknutí neboli CPC).

Aukce v Google Ads

Google Ads funguje na aukčním principu. Aukce proběhne pokaždé, když uživatel provede vyhledávání (zadá dotaz do vyhledávače).

Chcete-li „vyhrát“ v aukcích Google Ads a zobrazit vaši reklamu Google na relevantní klíčová slova, musíte optimalizovat skóre kvality a výši nabídky. Čím vyšší je vaše skóre kvality ve spojení s cenovou nabídkou, tím lepší je umístění vaší reklamy. Na skóre kvality mají vliv mimo jiné následující faktory:

  • Relevance vaší reklamy Google pro vyhledávací dotaz
  • Relevance klíčového slova Google pro vaši reklamní sestavu
  • Relevance vaší reklamy pro její vstupní stránku
  • Historická míra prokliku (CTR) reklamy a její reklamní sestavy
  • Celkový historický výkon účtu

Vysoké skóre kvality má také celkové výhody:

  • Nižší náklady — Google odměňuje inzerenty s vysokým skóre kvality snížením jejich ceny za kliknutí (CPC), což pomáhá zlepšit návratnost investic.
  • Vyšší podíl zobrazení — Pokud máte vysoké skóre kvality, budou se vaše reklamy zobrazovat častěji, na lepších pozicích ve výsledcích vyhledávání — nahoře a dole na stránce. To vám umožní získat více kliknutí a konverzí, aniž byste museli zvyšovat nabídky.

Cena Google Ads

Cena služby Google Ads se liší v závislosti na řadě faktorů, včetně konkurenčnosti klíčových slov a odvětví, geografické polohy, kvality reklamních kampaní a dalších.

Cena se platí za každé kliknutí a v průměru se může pohybovat v řádech jednotek korun. Vždy ale platíte maximálně takovou cenu, jakou jste nabídli do aukce.

Další informace o Google Ads

S nastavením a správou PPC kampaní vám pomůže offline nástroj Google Ads Editor.

Další informace ke Google Ads: