Seznámení s rozhraním účtů AdWords a Sklik
V účtech AdWords i Skliku najdete tři hlavní části:
- Menu – kde najdete zejména důležité Nástroje – Nástroj pro návrh klíčových slov a Měření konverzí. V Skliku také Import kampaní, v AdWords zase propojení s účtem Google Analytics nebo Merchant Center.
- Výběr období – vpravo nahoře v obou účtech zvolíte, pro jaká období chcete vidět data a grafy. Vybíráte buď z předvolených možností (dnes, včera, minulý měsíc, tento měsíc, posledních 7 dní apod.), nebo jakékoliv jiné vámi zvolené období.
- Graf – vývoj a porovnání vámi zvolených metrik ve zvoleném období.
- Přehledy – ta nejdůležitější část. V tabulce vidíte jednotlivé metriky (počet kliknutí, zobrazení reklamy, cenu atd.) pro jednotlivé kampaně. Po prokliknutí kampaně se dostanete k sestavám v této kampani, prokliknutím sestavy ke klíčovým slovům a reklamním textům.
Přihlaste se do účtů a všechny dostupné položky si pořádně proklikejte. Ano, teď hned.
Účet AdWords
V AdWords účtu stojí za pozornost odkaz Domovská stránka v menu. Zde najdete rychlý přehled toho, co je pro vás důležité. Jednotlivé moduly, jako největší posuny za posledních 7 dní, si můžete personalizovat.
Nad grafem najdete také záložky, kterými můžete procházet kampaně, sestavy, klíčová slova, texty napříč účtem, nezávisle na konkrétní kampani. Tyto záložky v Skliku nejsou, tam je jedinou možností proklikávat se strukturou konkrétní kampaně.
V přehledové tabulce máte výchozí sadu sloupců, ty si ale můžete přidávat a odebírat pod tlačítkem Sloupce.
Účet Sklik
Zatímco účet AdWords srovnává v grafu vždy jen dvě metriky, v Skliku zvolíte metriky, které chcete v grafu vidět kliknutím na metriku v řádku nad grafem. Tím přidáte do grafu další barevnou čáru.
V Skliku je možných sloupců výrazně méně a zobrazují se vždy všechny, žádné další už přidávat nejdou. Pokud vám chybí sloupce týkající se konverzí, je to proto, že měření konverzí nemáte nastavené.