Příprava PPC účtů

  • Kapitola: PPC účty
  • 10/82
  • Poslední aktualizace: 14.2.2022

Abyste mohli inzerovat v Google Ads nebo Skliku, potřebujete tam mít založený účet. Loginem účtu je e-mail a k jednomu e-mailu se vždy smí vázat pouze jeden účet (jeden Google Ads, jeden Sklik).

Určitě se nemůžete dočkat, až si ho založíte, ale než to uděláte, ještě se zkuste zamyslet, jakým způsobem jej budete používat. Až budete mít rozsáhlé kampaně, určitě je nebudete chtít dělat znovu jen proto, že účet, v němž reklamy běží, jste registrovali na kolegu, který odchází z firmy.

Zvažte, jestli následující rady neušetří v budoucnu nervy i vám:

  • 1 firma = 1 účet. Ať už budete pracovat jako agentura (spravovat kampaně více různým klientům), nebo máte ve firmě více projektů, vždy je ideální nemíchat více věcí v jednom účtu. Navíc z jednoho účtu je možné pro dotaz spustit vždy jen jednu reklamu. Pokud byste tedy propagovali projekty, které cílí na některá stejná slova, jednomu by se reklama nezobrazovala.
  • Vytvořte účet na firmu, ne na sebe. Nepoužívejte svůj soukromý, ani firemní účet na vaše jméno. Jednou z firmy odejdete a budete chtít kampaně předat, což nepůjde, když budou na stejném účtu jako váš soukromý e-mail nebo na e-mailu, který bude chtít firma po vašem odchodu zrušit.
  • Nevytvářejte zbytečně další adresy. Firma pravděpodobně už má nějaký účet pro Google Analytics a ten by bylo vhodné využít. Pro Google Ads i Sklik můžete použít také totožný e-mail, nebudete tak navždycky ztraceni v tom, jaké adresy kde používáte.

Pro kampaně SmallCars vytvořím nový účet reklama@smallcars.cz. E-mail bude pod plnou kontrolou ze strany SmallCars a pro e-maily si nechám nastavit přeposílání na mou adresu, aby mi neunikla žádná informace a žádný problém, který mi PPC systémy na účet pošlou.

Něco se vám nezdá?