Relevance klíčových slov
Cílem reklamy ve vyhledávačích je nabídnout uživateli přesně to, co hledá, ve chvíli, kdy to hledá. Reagovat na jeho poptávku. Odpovědět na jeho otázku. Proto je důležité, aby se reklama zobrazovala jen na relevantní dotazy, tedy na ty, na něž můžete odpovědět svou nabídkou.
Když přemýšlíte nad klíčovými slovy, vždy se zamyslete nad tím, co opravdu hledá uživatel, který do vyhledávače tento dotaz zadal, a zda to opravdu indikuje zájem právě o vaši nabídku.
Jak nerelevantní slova prodražují kampaň?
Zvyšují náklady na kampaň. Jestliže se reklama zobrazuje na nerelevantní dotaz, bude vás to stát zbytečné peníze:
- Většina lidí na vaši reklamu neklikne, protože se nechají přesvědčit relevantnějším inzerátem. Získáte hodně zobrazení reklamy, ale jen málo kliknutí. Míra prokliku bude nízká a skóre kvality špatné. Klik bude čím dál tím dražší.
- Někteří kliknou, pravděpodobně ale nenakoupí, protože na webu následně nenajdou, co hledali. Jenže to už jsme za kliknutí zaplatili.