Založení účtu Google Ads
Jakmile máte účet Google, přihlásíte se na adwords.google.com a dostanete se na stránku Dobrý den, vítá vás program Google Ads. Většinou nebude třeba nic měnit, ale buďte opatrní zejména na časové pásmo a měnu účtu, ani jedno nejde už nikdy později změnit.
Časové pásmo
Pokud děláte reklamu pro českou firmu prodávající v ČR, není důvod volit jiný než středoevropský čas (+ 1 h).
Zvolené časové pásmo ovlivňuje zejména pohled na statistiky účtu. Budete-li chtít vidět pondělní statistiky, budou se vám ukazovat pro dané časové pásmo. Nastavíte-li si třeba New York, neuvidíte pondělní data jako za 0.00 až 24.00, ale jako 6.00 až 6.00 dalšího dne. To by vám pravděpodobně komplikovalo dost práci.
Pozor i na to, že časové pásmo volíte také v dalších analytických nástrojích (např. Google Analytics) a chcete, aby data z Analytics a AdWords za jednotlivé dny sobě odpovídala.
Časovým pásmem se řídí i další funkce účtu, které pracují s daty za určité období, například automatická pravidla.
Měna
Ve většině případů zvolíte českou korunu (nebo euro pro Slovensko). Jakkoliv jinak byste měli volit jen v případě, že prodáváte v jiné zemi. Nejspíše v některém z těchto případů:
- Váš klient je ze zahraničí, funguje v jiné měně.
- Výnosy kampaně (hodnoty konverzí) budou v zahraniční měně, pak pravděpodobně nechcete nic přepočítávat, náklady a výnosy by měly být ve shodné měně.
- Děláte kampaň pro více trhů a data převádíte do jedné měny, v níž máte i náklady.
Prázdný účet AdWords
Po uložení informací se dostanete do svého nového AdWords účtu — zatím prázdného. Kampaň zatím nevytvářejte, i tady je pár záludných kroků, kterým bude lépe se vyhnout. V příštím kroku si nastavíte platby.