Cílová adresa textu a klíčového slova
Cílovou adresu (Destination URL) je vždy nutné v reklamním textu vyplnit. Každý reklamní text má svou cílovou adresu, ta je společná všem klíčovým slovům v sestavě.
Pokud ale máte v jedné sestavě fráze, pro něž společná cílová adresa vhodná není, můžete (volitelně) doplnit cílovou adresu i na úrovni klíčového slova. Ta bude mít potom vyšší prioritu než adresa nastavená pro celou sestavu v reklamním textu.
Určování cílové adresy na úrovni klíčového slova pravděpodobně nevyužijete příliš často. Pokud vytváříte úzce specifické sestavy, obvykle jsou si fráze v jedné sestavě tak blízké, že pro ně nemáte různé cílové stránky. V některých typických případech to ale bude potřeba:
- v sestavě jsou slova, která nemají vhodnou společnou cílovou stránku,
- sestavy s inzerátem využívajícím dynamické vkládání klíčového slova,
- odlišné parametry URL adresy pro měření a vyhodnocování návštěvnosti podle klíčového slova.
Nastavení v AdWords
V AdWords si přidejte sloupeček Cílová URL:
- přejděte na záložku Klíčová slova,
- klikněte na tlačítko Sloupce,
- vyberte Atributy
- a přidejte sloupec Cílová URL.
Ve sloupečku pak jen kliknete na editační tlačítko a vložíte URL.
Nastavení cílové URL v Skliku
V Skliku je vedle každého klíčového slova editační tlačítko.
Když na něj kliknete, dostanete se na stránku Úprava klíčového slova, kde cílovou URL změníte.