Výhody reklamy v AdWords a Skliku

  • Kapitola: Základy
  • Poslední aktualizace: 1.3.2017
  • 7/92

Online marketing nabízí širokou škálu možností, jak své produkty a služby propagovat, není potřeba vybírat jednu konkrétní a ostatní opomíjet. Reklama v AdWords a Skliku přináší často inzerentům vysoký podíl příjmů, ale není důvod se soustředit jen na ni. Pojďme se ale podívat, v čem je pro inzerenty tato reklama šikovná.

  • Rychlost a dostupnost – když se teď rozhodnete, reklama vám za půl hodiny může běžet. Vše vyřešíte online, nepotřebujete nutně žádné prostředníky, žádné rezervace ani čekání na uvolněný reklamní prostor.
  • Flexibilita – k PPC systémům máte nonstop přístup, a reklamu tak můžete podle potřeby a aktuálních výsledků kdykoliv upravovat. Snadno za běhu změníte text, zvýšíte nabídku ceny za klik, přidáte nová klíčová slova, zvýšíte rozpočet nebo reklamu na chvíli úplně pozastavíte, pokud zrovna máte vyprodáno. Kdykoliv, kolikrát chcete. Změny se projeví během pár minut.
  • Měřitelnost – dosažené výsledky snadno změříte pomocí Google Analytics (nebo jiného analytického nástroje), účty Skliku a AdWords mají zabudované také vlastní měření konverzí. Kdykoliv tedy vidíte, kolik jste za reklamu utratili a kolik vám vydělala.
  • Kontrola nad návratností investic – díky tomu, že reklamu měříte a můžete upravovat cenu, s kterou do aukce vstupujete, máte kontrolu nad návratností investice. Když se reklama nevyplácí, trochu snížíte nabídku, pokud funguje skvěle, víte, že můžete v ceně za klik přidat.
  • Kontrola nad rozpočtem – sami si určujete denní rozpočet, dopředu řídíte náklady na reklamu. Neutratíte tak více, než jste si stanovili. Stejně tak za jednoho návštěvníka nabídnete pouze takovou cenu, která vám dává smysl.
  • Aukce se může zúčastnit každý – nevadí, že jste malá firma nebo že prodáváte ve specializovaném segmentu. Inzerovat můžete, ať je váš rozpočet 2 tisíce, nebo 2 miliony měsíčně. A vůbec se nemusíte bát konkurence s mnohonásobně většími firmami. I s velkým rozpočtem si mohou dovolit nabízet jen takovou cenu, která se jim vyplatí. Vaše reklama může být klidně kvalitnější a máte reálnou šanci přeskočit inzerenta s milionovými rozpočty.
  • Reklama je cílená – ve vyhledávání oslovujete zákazníka, který hledá váš produkt ve chvíli, kdy ho hledá. V obsahové síti máte několik možností cílení, jak oslovit zákazníka – např. podle jeho zájmů, tématu, o kterém si právě čte, nebo demografických údajů. Zasahujete tak specifické publikum a nabízíte mu relevantní reklamu, což zvyšuje šanci na úspěch.
  • Relativně nízká cena – cena, kterou platíte, se odvíjí od ceny, jež nabízíte. V některých oborech to budou desetikoruny za kliknutí, v jiných jen desetihaléře. Vždy ale platíte až ve chvíli, kdy jste získali návštěvníka na váš web.

Štítky:

Něco se vám nezdá?