Kdy se reklama ve vyhledávání hodí

  • Kapitola: Základy
  • Poslední aktualizace: 1.3.2017
  • 6/92

Reklama ve vyhledávání je výborně cílená, protože oslovuje potenciální zákazníky, kteří hledají váš produkt, a oslovuje je právě ve chvíli, kdy ho hledají. To je její klíčovou výhodou oproti třeba billboardu, kolem něhož jezdíte každý den, přestože nové auto, které vám nabízí, sháníte řekněme jednou za 3 až 5 let.

To ale znamená, že zákazník už nějakou poptávku má. Už ví, více nebo méně konkrétně, že chce koupit nějaký produkt nebo má problém, který potřebuje vyřešit (a možná je řešením právě váš produkt).

Reklama ve vyhledávání tedy oslovuje zákazníky spíše v pokročilejších fázích nákupního cyklu. Útočí na ně, když už poptávají, nesnaží se a nedokáže poptávku vyvolat. S tím souvisejí dvě základní omezení pro propagaci ve vyhledávačích:

  • váš produkt musí lidé hledat,
  • a musí ho umět pojmenovat (zadat vyhledávací dotaz, kterým ho najdou).

Reklama ve vyhledávání je často spojována s výkonnostní reklamou, s dobrými konverzními schopnostmi. To je právě díky tomu, že oslovuje poptávající. Tímto faktorem je daleko lépe cílená než masová reklama na homepage velkého portálu.

Pokud po produktu neexistuje aktivní poptávka, je novinkou na trhu nebo jej lidé neumí jednoduše popsat tak, abyste na daný dotaz dokázali zacílit reklamu, pak reklama ve vyhledávání nebude tím nejvhodnějším řešením. Bude potřeba zvolit jiný typ reklamy, který na váš produkt dokáže upozornit, vyvolat poptávku. Zůstaneme-li v offline světě, může to být zmíněný billboard nebo třeba letáky. V online prostředí to budou bannery a pokud bychom chtěli zůstat u PPC systémů, tak reklama na partnerských webech v obsahové síti, ale ne reklama ve vyhledávání.

Hodí se reklama ve vyhledávání i pro vás?

I když váš produkt zákazníci vyhledávají, pořád nemusí být reklama ve vyhledávání pro vás to pravé. Zvažte, jestli:

  • je váš web schopen návštěvníka proměnit v zákazníka, a placená návštěvnost tedy nebudou jen vyhozené peníze,
  • máte dostatečně vysokou marži, abyste si mohli dovolit reklamu zaplatit,
  • nepůsobíte v oboru zakázaných slov, která inzerovat nelze nebo mají omezení v inzerci (např. zbraně, tabákové výrobky, hazardní hry, erotika, léky na předpis).

Něco se vám nezdá?