Aukční princip

  • Kapitola: Základy
  • Poslední aktualizace: 1.3.2017
  • 13/92

Řazení reklam funguje na aukčním principu. Inzerenti nabízejí cenu, jež jsou ochotni platit za kliknutí na reklamu. Nabídnutá cena je jedním ze dvou faktorů výpočtu pozice a řazení reklam. Zjednodušeně řečeno, kdo nabídne vyšší cenu, má šanci získat lepší pozici.

Pozici reklamy přitom nelze garantovat. Vždy se může objevit inzerent, který nabídne víc než vy. Neexistuje žádný způsob, jak byste si mohli například zaplatit první pozici. Vždy soutěžíte v aukci s ostatními inzerenty.

Zároveň do hry ale vstupuje druhý důležitý faktor — skóre kvality. Pro PPC systém je důležité, aby reklama, kterou zobrazuje, byla relevantní. Proto klidně upřednostní kvalitnější reklamu před tou lépe zaplacenou. Na první pozici tak můžete platit za kliknutí i méně než váš konkurent na druhé nebo třetí pozici. Nejlepší reklamy mají skóre kvality 10.

Algoritmus vychází z předpokladu, že čím je reklama relevantnější a pro uživatele zajímavější, tím spíše na ni klikne. Proto má na hodnocení skóre kvality velký podíl míra prokliku.

Něco se vám nezdá?