Segmenty

Segmenty v AdWords

Segmenty dělí data v tabulce přehledů AdWords do různých kategorií podle typu. Dávají vám tak konkrétnější a členitější pohled na data. Díky nim uvidíte kdy nebo kde reklama funguje hůře nebo lépe a to následně zúročíte při cenové optimalizaci. Segmenty lze využít na záložce kampaní, sestav, klíčových slov, reklam i rozšíření, nastavují se tlačítkem Segment pod záložkami.

Tlačítko Segment

Segment udělá to, že tak, jak máte pod sebou řádky kampaní, tak jeden řádek rozdělí do několika, podle vybraného segmentu.

Segment dny v týdnu

Co lze segmentovat?

  • Čas — dny, týdny, měsíce, čtvrtletí nebo dny v týdnu a hodiny dne. To je užitečné, pokud potřebujete vysledovat vývoj kampaní v kontextu jednotlivých metrik. Dny v týdnu a hodiny dne jsou také velmi důležité, protože kampaně se samozřejmě v průběhu týdne chovají různě a je dobré mít přehled, v kterých dnech nebo hodinách jsou výdaje za reklamu neefektivní a kdy naopak můžete ještě více připlatit.
  • Konverze — podle názvu nebo kategorie. Tento segment si trochu konkuruje s novější možností vlastních sloupců, kde si jednotlivé typy konverzí můžete nastavit přímo jako sloupec v přehledu.
  • Síť — reklama se zobrazuje ve vyhledávání na Googlu, ve vyhledávání v partnerské síti, nebo v obsahové síti. Tento segment vám ukáže jak si v které vede.
  • Typ kliknutí — ukazuje na co vlastně uživatel kliknul. Na titulek reklamy, sitelink nebo třeba rozšíření o telefon.
  • Zařízení — rozdělí všechna data na návštěvnost z počítačů, tabletů a mobilů. Zejména kvůli mobilům je sledování tohoto segmentu velmi důležité. Výkon segmentu může být horší, pokud nemáte uzpůsobený web pro mobily, cena bude jiná, protože v mobilech máte jiné konkurenty s jinými cenovými nabídkami než v desktopech. Mobily jsou rychle rostoucí segment a tak byste jej měli sledovat průběžně, protože výkon může být diametrálně odlišný od výkonu před pár měsíci.
  • Experiment — týká se rozdělení dat na testovací a kontrolní skupinu při puštěných experimentech. O těch si povíme až později.
  • V horní části a v ostatních částech — velmi důležitý segment, který vám ukáže jak se výkon reklamy lišil pokud byla nebo nebyla v top pozici. Schválně se podívejte, uvidíte, jak obrovský rozdíl (obvykle desetinásobek až dvacetinásobek) je v míře prokliku top pozice. O kolik kliků a konverzí byste asi získali více, kdybyste měli všechna zobrazení v top pozici?
  • Klíčová slova / umístění — segment pouze pro reklamy. Rozdělí statistiky reklamy podle klíčových slov, na která se zobrazovala.
  • Podle typu shody vyhledávacích dotazů — segment pouze pro klíčová slova. Ukáže, který typ shody přináší výkon – nejdůležitější je samozřejmě pro volnou shodu, která na sebe může navázat dotazy frázové i přesné shody. Takový report vám pak pomůže v úpravě shod klíčových slov.

Něco se vám nezdá?