Reklamní text

Reklamní text je hlavním marketingovým sdělením. Rozhoduje o tom, jestli potenciálního zákazníka přesvědčíte, že máte odpověď na jeho otázku, nebo produkt, který shání.

Klíčová je relevance, a to jak vůči dotazu uživatele, tak i vzhledem k stránce, na kterou reklama odkazuje. Relevance odpovědi má vliv na míru prokliku, správně zvolená cílová stránka zase na konverzní poměr.

Pokud už základy psaní reklamních textů znáte, nebojte se přeskočit tuto a další 3 stránky a pokračovat rovnou na Dynamické vkládání klíčového slova do reklamy.

Prvním předpokladem pro reklamní texty je splnění pravidel systému. Ta spočívají především v technických omezeních a požadavcích na obsah textu. Reklamní text má shodně v AdWords i Skliku následující části s danou maximální délkou:

Reklamní text

  • titulek (25 znaků),
  • 1. řádek popisku (35 znaků),
  • 2. řádek popisku (35 znaků),
  • viditelná URL adresa (35 znaků),
  • cílová URL adresa (1 024 znaků).

Titulek reklamního textu se typicky zobrazuje jako modrý odkaz. Z celé reklamy bývá nejvýraznější, proto je důležité se na jeho obsah zaměřit. Nejčastěji se inzerenti snaží dostat klíčové slovo právě do titulku, aby ujistili uživatele, že mají, co hledá.

Dva řádky popisku slouží jako upřesnění. Píšou se sem další informace, argumenty, výzva k akci.

Viditelná adresa je čtvrtým řádkem reklamy. Nejčastěji obsahuje samotnou doménu cílového webu. Je zde uváděna proto, aby uživatel věděl, na jaký web se dostane.

Cílová adresa je tou konkrétní stránkou (často spíše podstránkou) webu, na kterou se uživatel po kliknutí na reklamu dostává.

Něco se vám nezdá?