Publikační pravidla

Publikačních pravidel je hodně a v AdWords a Skliku se od sebe mírně liší. Zmíním zde jen ta základní, kompletní nápovědu najdete tady: pravidla Sklik, pravidla AdWords.

Pravidla textu nedovolují vykřičník v titulku. Pro celý text potom platí tato základní pravidla:

  • vykřičník smí být použit pouze jednou,
  • nesmí být použity dva otazníky za sebou,
  • nesmí být použito zvýrazňování pomocí kapitálek ani pomocných znaků (např. SUPER NABÍDKA nebo ***super nabídka***),
  • text musí být psán spisovným jazykem, bez vulgárních výrazů,
  • nabídka musí být pravdivá,
  • v AdWords nelze použít superlativa (nejlepší nabídka), výjimkou je případ stvrzení třetí stranou (např. „zvolen nejlepším filmem na MFF“),
  • cena uváděná v textu musí být na webu dostupná (a stejná) na jedno kliknutí.

Viditelná a cílová URL adresa (i ta, na níž se uživatel dostane po přesměrování) musí mít shodnou doménu. Za lomítkem viditelné adresy už ale lze doplnit prakticky cokoliv, tato část viditelné adresy už cílové odpovídat nemusí. Pravidla AdWords i Skliku dokonce dovolují viditelnou adresu, která není přesnou funkční adresou webu.

Adresa, na kterou reklama směřuje, musí být samozřejmě funkční.

Budu chtít propagovat konkrétní autíčko, které je na stránce www.smallcars.cz/osobni-auta/174794-chrysler-town-amp-country-1-87.html. Tato adresa bude také cílová URL reklamy, protože chci, aby se uživatel dostal po kliknutí na reklamu přímo na ni.

Viditelná URL určitě musí obsahovat správnou doménu, tedy smallcars.cz. Nemohu si vymýšlet modely-aut.cz, ani smallcars.sk, v této části se viditelná adresa musí s cílovou adresou shodovat. To ale stačí, tu část za lomítkem už použít nemusím.

Mohu ale ještě trochu upřesnit uživateli, kam se po kliknutí dostane, a za lomítko něco konkrétního doplnit. Výsledná viditelná URL může být třeba SmallCars.cz/Chrysler nebo SmallCars.cz/Chrysler-Town-Country.

Zamítnutí reklamy

V případě, že reklama nesplňuje publikační pravidla, je administrátory PPC systému zamítnuta (ano, reklamy schvalují skuteční lidé, kteří umějí česky). Přímo u reklamy je uveden i důvod zamítnutí.

Něco se vám nezdá?