Jak psát reklamní texty

Text inzerátu by měl být relevantní k dotazu uživatele, ke klíčovému slovu, na které se zobrazuje, i k cílové stránce, na níž směřuje. Zároveň by měl být pro uživatele nějak výrazný, protože pokud si ho nikdo nevšimne, už je jedno, co se v něm píše a kam to odkazuje.

Jak získat pozornost uživatele

Pomineme teď trochu samotný obsah a přesvědčivost inzerátu a podíváme se na možnosti, jak zaujmout uživatele v první chvíli, při skenování textů:

  • Klíčové slovo v reklamním textu – pokud uživatel vidí slova nebo celou frázi, kterou vyhledával v inzerátu, podvědomě rychleji zareaguje. Automaticky skočí na to, že reklama je přesně o tom, co potřebuje. Navíc se jednotlivá slova, jež se shodují se slovy v dotazu uživatele, obvykle ztuční (a to i ve skloňovaných variantách), takže je inzerát mnohem výraznější.
  • Čísla – jakákoliv čísla, kromě toho, že v sobě obvykle nesou i silný argument, jsou sama o sobě výrazná a přitahují pozornost.
  • Rozšíření reklamy – plochu reklamy lze rozšířit o další prvky, tzv. rozšíření.

V top pozicích v AdWords může být titulek prodloužený o první řádek popisku. Předpokladem je, že je první řádek popisku ukončený tečkou, vykřičníkem nebo otazníkem. Titulek je sám o sobě nejvýraznější částí textu, jeho prodloužení má velmi pozitivní vliv na míru prokliku. Proto nejlépe rovnou pište všechny reklamy pro AdWords s ukončeným prvním řádkem popisku.

Co by v textu nemělo chybět

  • Informace – vlastnosti a benefity produktu, prodávané značky, specifický text, který bude co nejvíce na míru konkrétní nabídce, kterou inzerujete.
  • Prodejní argumenty – proč by si produkt měli koupit právě od vás. Nabízíte dopravu zdarma, prodlouženou záruku, odborný servis, rychlé doručení, slevu? Využijte svůj jedinečný prodejní argument.
  • Call-to-Action – vyzvěte uživatele k akci, napovězte mu, co má udělat. Registrujte se, kupte, vyberte si, přijďte ochutnat, navštivte, objednejte si, vyzkoušejte…
  • Odlišení od konkurence – nabídněte víc a zkontrolujte si, že nepoužíváte stejný text nebo slabší argument.

Věnujte přemýšlení o prodejních argumentech a výhodách před konkurencí dostatek času. Sepište si všechny, které vás napadnou. Budou se vám hodit později pro testování textů.

Něco se vám nezdá?