Seznámení s rozhraním účtů AdWords a Sklik

  • Kapitola: PPC účty
  • Poslední aktualizace: 26.1.2015
  • 23/92

V účtech AdWords i Skliku najdete tři hlavní části:

  • Menu – kde najdete zejména důležité Nástroje – Nástroj pro návrh klíčových slov a Měření konverzí. V Skliku také Import kampaní, v AdWords zase propojení s účtem Google Analytics nebo Merchant Center.
  • Výběr období – vpravo nahoře v obou účtech zvolíte, pro jaká období chcete vidět data a grafy. Vybíráte buď z předvolených možností (dnes, včera, minulý měsíc, tento měsíc, posledních 7 dní apod.), nebo jakékoliv jiné vámi zvolené období.
  • Graf – vývoj a porovnání vámi zvolených metrik ve zvoleném období.
  • Přehledy – ta nejdůležitější část. V tabulce vidíte jednotlivé metriky (počet kliknutí, zobrazení reklamy, cenu atd.) pro jednotlivé kampaně. Po prokliknutí kampaně se dostanete k sestavám v této kampani, prokliknutím sestavy ke klíčovým slovům a reklamním textům.

Přihlaste se do účtů a všechny dostupné položky si pořádně proklikejte. Ano, teď hned.

Účet AdWords

V AdWords účtu stojí za pozornost odkaz Domovská stránka v menu. Zde najdete rychlý přehled toho, co je pro vás důležité. Jednotlivé moduly, jako největší posuny za posledních 7 dní, si můžete personalizovat.

Nad grafem najdete také záložky, kterými můžete procházet kampaně, sestavy, klíčová slova, texty napříč účtem, nezávisle na konkrétní kampani. Tyto záložky v Skliku nejsou, tam je jedinou možností proklikávat se strukturou konkrétní kampaně.

V přehledové tabulce máte výchozí sadu sloupců, ty si ale můžete přidávat a odebírat pod tlačítkem Sloupce.

Účet Google AdWords

Účet Sklik

Zatímco účet AdWords srovnává v grafu vždy jen dvě metriky, v Skliku zvolíte metriky, které chcete v grafu vidět kliknutím na metriku v řádku nad grafem. Tím přidáte do grafu další barevnou čáru.

V Skliku je možných sloupců výrazně méně a zobrazují se vždy všechny, žádné další už přidávat nejdou. Pokud vám chybí sloupce týkající se konverzí, je to proto, že měření konverzí nemáte nastavené.

Účet Sklik

Něco se vám nezdá?