Vytvoření první reklamy

  • Kapitola: PPC účty
  • 19/82
  • Poslední aktualizace: 25.9.2020

Trochu teď pominu doporučené postupy a detailní možnosti nastavení. Ty si projdete v dalších kapitolách. Pojďte se ale podívat jen na základní postup toho, jak si „naklikáte“ svou první reklamu. Některá nastavení nyní vynechávám, ponechte výchozí nastavení.

První reklama v Google AdWords

Začneme v AdWords. Přihlaste se do účtu a klikněte na tlačítko Vytvořte první kampaň:

  • Nastavte Typ na pouze vyhledávací síť.
  • Vpravo zvolte Všechny funkce.
  • Kampaň si nějak intuitivně pojmenujte.
  • U položky Oblasti zkontrolujte, že je vyplněna Česká republika (případně změňte na jinou geografickou oblast, kde se má reklama zobrazovat).
  • U položky Jazyky vyberte čeština (případně jiný jazyk, jakým mluví vaše cílové publikum).
  • Výchozí nabídka nastavte na nějakou částku, kterou jste ochotni za klik zaplatit, třeba 1 Kč.
  • Rozpočet nastavte na celkovou částku, kterou jste za den ochotni utratit, třeba 100 Kč.
  • Zbytek přeskočte a klikněte na Uložit a pokračovat.

Všechna nastavení lze později změnit. Nyní vytvoříte první sestavu:

  • Pojmenujte sestavu, nejlépe tak, aby název odpovídal klíčovým slovům, jež bude sestava obsahovat.
  • Vyplňte nadpis a 2 popisné řádky textu. Dejte si záležet, to je reklama, která se bude zobrazovat.
  • Jako viditelnou URL doplňte název domény, na níž bude reklama směřovat (např. smallcars.cz).
  • Jako cílovou URL doplňte konkrétní stránku, na kterou reklama bude mířit (např. smallcars.cz/bmw).
  • Zadejte klíčová slova, při jejichž vyhledání se má zobrazit právě tato reklama (např. modely aut bmw, bmw modely aut). Každé klíčové slovo na nový řádek.
  • Uložte tlačítkem Uložit reklamní sestavu.

Pozastavení kampaně v AdWords

A je hotovo.

Kampaň se vytváří rovnou jako aktivní. Pokud už máte v účtu zajištěné platby, reklama se během několika minut začne zobrazovat. Doporučuji ale kampaň ihned pozastavit, než se doopravdy naučíte, jak správně volit klíčová slova, psát reklamní texty a strukturovat kampaň. Kampaň zastavíte kliknutím na zelený puntík vedle názvu kampaně a přenastavením do módu Pozastaveno.

První reklama v Skliku

Rozhraní Skliku je velmi podobné AdWords, nejspíš to zvládnete i bez nápovědy, intuitivně:

  • Klikněte na tlačítko Vytvořit kampaň. V Skliku bude vše na jedné stránce.
  • Zvolte název kampaně, denní rozpočet, název sestavy a cenu za proklik.
  • Vytvořte inzerát. Klidně totožný s tím v AdWords.
  • Klíčová slova vložte do pravého textového boxu (v tom levém formuláři byste si mohli nechat zobrazit návrhy klíčových slov).
  • Uložte kliknutím na Spustit vytvořenou kampaň a sestavu.

Pozastavení kampaně v Skliku

I v Skliku se kampaň rovnou aktivuje, proto ji také hned po vytvoření pozastavte.

Sklik také automaticky pouští kampaň nejen do vyhledávání, ale i do obsahové sítě. Toto také rovnou vypněte. Proklikněte do kampaně, klikněte na tlačítko Nastavení. Část Obsahová síť odškrtněte.

Vypnutí obsahové sítě v Skliku

Něco se vám nezdá?