Výběr klíčových slov

Různá klíčová slova fungují různě. Mají různě velkou konkurenci, tedy následně i cenu za klik. Jsou různě relevantní a charakteristická pro jiné fáze nákupního cyklu. Směřují na různé produkty s různou oblíbeností u zákazníků i cenou oproti konkurenci. Mají tak i různý konverzní poměr.

Predikovat výkon jednotlivých slov ještě předtím, než reklamu spustíte, částečně lze. Víte, jaký je konverzní poměr podobných slov z přirozeného vyhledávání, podíváte se, kolik konkurentů reklamu na klíčové slovo zobrazuje, podíváte se na odhady hledanosti a cen do nástrojů pro návrh klíčových slov.

Reálně se ale výkon bude lišit a opravdu dobrá čísla vám dají až běžící kampaně. Prvním krokem tedy je výběr všech relevantních klíčových slov pro váš web. Podle svých odhadů za ně budete nabízet různou cenu v aukci, ale až podle reálných čísel budete s cenou pohybovat dle aktuálního výkonu. Některá slova možná raději vypustíte a jiná přidáte.

Počtem slov, na něž budete cílit, nejste omezeni. Nic se nestane, pokud použijete klíčové slovo, jež nikdo nehledá. Později zjistíte, která slova mají největší potenciál přivádět zákazníky. Jediný parametr, který musí splňovat, je relevance a schopnost splnit váš cíl.

Přemýšlení nad klíčovými slovy

Základní seznam klíčových slov vytvoříte jednoduše tak, že se zamyslíte. Prvních pár desítek slov vás napadne samo. Co vám při přemýšlení pomůže?

  • Podívejte se na web, jaké jsou názvy kategorií, produktů, technické vlastnosti a další informace, jež mohou zákazníci hledat.
  • Navštivte i weby konkurentů, kteří třeba kategorie nazývají jinými slovy, jež by také zákazníci mohli vyhledávat.
  • Prohlédněte si statistiky návštěvnosti, přes jaké dotazy přichází lidé z přirozených výsledků vyhledávání a které kategorie, produkty nebo informace jsou nejnavštěvovanější.
  • Pokud je na webu interní vyhledávání, zjistěte, co zákazníci hledají tam.
  • Zkuste si některá slova zadat i do vyhledávače, abyste podle výsledků vyhledávání ověřili, jestli je nehledají i v jiné souvislosti, než je ta vaše.

Až vám dojdou nápady, další klíčová slova najdete v nástrojích pro návrh klíčových slov.

Obecné versus konkrétní dotazy

Obecné dotazy jsou obvykle charakteristické tím, že mají velkou hledanost, jsou velmi konkurenční (většina vašich konkurentů na ně chce být nalezitelná) a cena za ně bude vysoká. Jde nejčastěji o jednoslovné až dvouslovné dotazy typu modely aut, dovolená, reality, internetové připojení, levné ledničky.

Konkrétní dotazy naopak bývají víceslovné a jsou dost konkrétní, abyste poznali, že hledající opravdu může mít zájem o váš produkt. Jednotlivě je jejich hledanost nízká, ale v celkovém součtu hledání stovek až tisíců frází v oboru až násobně převýší hledanost obecných slov. Jsou to slova v pokročilejší fázi nákupního cyklu, takže mívají i blíže ke konverzi.

Něco se vám nezdá?