Volná shoda

Reklama se zobrazí kdykoliv, když se shodují slova obsažená v dotazu a slova klíčové fráze. Nezáleží na pořadí. Volná shoda je výchozím nastavením klíčových slov. Použijete-li klíčová slova bez speciálního označení (bez uvozovek, bez hranatých závorek), používáte volnou shodu.

Pokud v kampani použiji modely autíček (ve volné shodě), reklama se zobrazí i na dotazy, na něž by se nezobrazila při frázové shodě, např. modely červených autíček.

Volná shoda sice znamená největší zásah, ale musíte počítat s tím, že reklama se zobrazí na spoustu dotazů, které jste nečekali a možná ani nejsou relevantní. To pak často znamená i nižší míru prokliku (CTR). Taková zobrazení je pak potřeba řešit pomocí vylučovací shody.

Čím obecnější slovo ve volné shodě je, tím větší riziko nerelevantních zobrazení přináší. Čtyřslovná fráze levné modely autíček bmw na sebe naváže výrazně méně dotazů než fráze modely. Zároveň je u ní evidentní, že dotazy, které tato slova obsahují, už téměř s jistotou budou z mého oboru.

Rozšířená volná shoda

AdWords pracuje s volnou shodou opět o něco komplikovaněji. Snaží se pro vás nacházet další relevantní fráze. Netrvá na tom, aby dotaz obsahoval všechna slova z klíčové fráze, a zobrazuje reklamu i na podobné dotazy. Děje se to automaticky.

Při použití fráze levné modely autíček se tak reklama může zobrazit i na více či méně podobná hledání, například jen modely autíček nebo levný model auta.

Řešením a zpřesněním cílení frází ve volné shodě v AdWords je modifikátor volné shody.

Něco se vám nezdá?