Úvod do klíčových slov

Klíčová slova jsou základním kamenem kampaní ve vyhledávání. Výběr klíčových slov určuje, na které vyhledávací dotazy se reklama zobrazí. Jednotlivá klíčová slova se liší objemem vyhledávání, kvalitou návštěvnosti, jež přináší, i konverzním potenciálem. Není důležité, kolik klíčových slov vyberete, vždy ale musí souviset s tím, co nabízíte, s vaším produktem nebo službou:

  • Musí být relevantní. Výběr těch správných klíčových slov je prvním důležitým krokem při vytváření kampaně ve vyhledávání. A samozřejmě chcete těch relevantních slov, která dokážou plnit vaše cíle, nalézt co nejvíce.
  • Pro ideálně kompletní pokrytí je důležité pochopit nákupní cyklus a způsob, jakým se v jeho průběhu vyvíjejí vyhledávací dotazy. Do kampaní potřebujete zařadit různé typy klíčových slov a také jejich kombinace a varianty.
  • Klíčová slova najdete buď tak, že zkrátka sami klíčová slova vymyslíte, nebo použijete nástroje pro návrh klíčových slov.
  • A konečně, když už slova máte, musíte je správně rozdělit do reklamních sestav tak, abyste zobrazovali reklamu na míru. Abyste definovali, jak moc přesně musí klíčové slovo odpovídat dotazu uživatele, vkládáte slova do reklamních sestav v různých shodách. Abyste naopak zabránili zobrazení reklamy na nerelevantní dotazy, využijete negativní shodu klíčových slov.

Něco se vám nezdá?