Plánovač klíčových slov v AdWords

Plánovač klíčových slov (AdWords Keyword Planner) najdete v menu Nástroje nebo přímo na odkazu adwords.google.com/KeywordPlanner.

Rovnou si ho otevřete a vyzkoušejte si najít hledanost několika různých klíčových slov, ať pochopíte, jak funguje.

Keyword planner - zadání

V nástroji máte 4 hlavní možnosti, co dělat. Pro začátek vyberte tu první – Vyhledat návrhy nových klíčových slov a reklamních sestav.

Stačí vyplnit první pole Produkt nebo služba, tedy klíčové slovo, ke kterému chcete další, konkrétnější návrhy. Pokud místo toho zadáte URL do pole Vstupní stránka, AdWords navrhne slova rovnou sám, ale většinou se vám spíš bude hodit první varianta.

Zkontroluje cílení, mělo by být přednastavené na ČR.

Trendy v objemu vyhledávání

V první části uvidíte sloupcový graf objemu vyhledávání po měsících za poslední rok. Zjistíte tak, kdy má klíčové slovo sezónu. Vývoj si lze zobrazit i pro mobily nebo je možné zobrazit koláčový graf podle zařízení či podle lokality.

Keyword planner - trendy ve vyhledávání

Z grafu vidím, že modely aut sezónností vůbec netrpí – jedinou sezónou s mírně zvýšeným objemem hledání je ta vánoční.

Návrhy klíčových slov

Keyword planner - návrhy

Na první záložce Návrhy reklamních sestav vám AdWords rovnou navrhuje rozdělení slov do sestav. Na záložce Návrhy klíčových slov vidíte už konkrétní slova a k nim na řádku i další informace:

  • najetím na ikonku grafu získáte graf trendu hledání pro vybrané slovo,
  • číslo vedle ikonky ukazuje průměrný počet hledání za měsíc (protože je to průměr, je dobré podívat se i na tento graf, abyste pak nebyli překvapeni, že je právě hledanost mnohem nižší),
  • konkurence – vysoká, střední nebo nízká,
  • navrhovaná nabídka – odhad potřebné nabídky,
  • v posledním sloupci přidat do plánu je tlačítko >>, pomocí něhož klíčové slovo hned přidáte do seznamu vpravo, odkud lze pak vše najednou zkopírovat nebo stáhnout do Excelu.

Z návrhů Keyword Planneru je například zřejmá vysoká hledanost RC modelů, které pro nás nejsou relevantní.

Pro zajímavost: Nástroj navrhuje nabídku 6,47 Kč. Reálná placená cena v prosinci byla 3,31 Kč při průměrné pozici 2,1.

Něco se vám nezdá?