Google Ads Keyword Planner — plánovač klíčových slov

Plánovač klíčových slov (Google Keyword Planner) najdete v menu Nástroje a nastavení v části Plánování.

Rovnou si ho otevřete a vyzkoušejte si najít hledanost několika různých klíčových slov, ať pochopíte, jak funguje.

V nástroji máte 2 hlavní možnosti, co dělat. Pro začátek vyberte tu první — Objevte klíčová slova.

Zadání klíčových slov do Keyword Planneru

Stačí vyplnit klíčové slovo, ke kterému chcete další, konkrétnější návrhy. Můžete jich ale vyplnit rovnou i více, dostanete tak více návrhů nebo si budete moci porovnat, které ze slov je hledanější.

Po kliknutí na tlačítko Získat výsledky se vám zobrazí návrhy. Ještě nezapomeňte zkontrolovat cílení, v úplně horní části obrazovky nad zadanými klíčovými slovy. Abyste dostali návrhy relevantní pro vaši plánovanou kampaň, mělo by odpovídat cílení vaší kampaně. Tedy například Oblasti: Česko a Jazyk: čeština.

Trendy v objemu vyhledávání

V první části uvidíte sloupcový graf objemu vyhledávání po měsících za poslední rok. Zjistíte tak, kdy má klíčové slovo sezónu. Modrý sloupec znázorňuje celkovou hledanost, červený jen mobily. Nebo je možné kliknutím na Trendy v objemu vyhledávání (vlevo nad grafem) zobrazit koláčový graf hledanosti podle zařízení či podle lokality.

Pozor, graf je defaultně dvanáctiměsíční, nezačíná lednem, ale aktuálním měsícem (loni).

Trendy v Keyword Planneru

Z grafu vidím, že modely aut sezónností zas až tak moc netrpí — jedinou sezónou s mírně zvýšeným objemem hledání je ta vánoční.

Návrhy klíčových slov

Návrhy klíčových slov z Keyword Planneru

V další části vidíte už konkrétní slova a k nim na řádku i další informace:

  • průměrné měsíční vyhledávání (protože je to průměr, je dobré podívat se i na graf, abyste pak nebyli překvapeni, že je právě hledanost mnohem nižší),
  • minigraf vývoje hledanosti,
  • konkurence — vysoká, střední nebo nízká,
  • podíl zobrazení reklamy — pokud začínáte, bude toto prázdné, podíl se zobrazí pouze v případě, že z tohoto účtu již spouštíte reklamu,
  • nabídka pro horní část stránky — nižší a vyšší rozsah toho, co inzerenti historicky zobrazili za toto klíčové slovo (v horních pozicích)

Z návrhů Keyword Planneru je například zřejmá vysoká hledanost RC modelů, které pro nás nejsou relevantní, tudíž hned vím, že budu chtít vyloučit slovo „RC“.

Něco se vám nezdá?