Návrh klíčových slov v Skliku

V menu Nástroje, položka Návrh klíčových slov. Funguje podobně jako nástroj Google Ads, v řádku klíčových slov ukazuje:

  • počet hledání za měsíc (průměr posledních 12 měsíců z celé vyhledávací sítě, tedy nejen Seznam.cz, ale třeba i Seznam Encyklopedie),
  • roční trend hledanosti (pozor, první sloupeček není leden, ale aktuální měsíc loni),
  • teploměr konkurenčnosti — čím delší modrý proužek, tím konkurenčnější slovo (resp. tím více inzerentů pro dané slovo),
  • cena, kterou v průměru za toto slovo platí inzerenti za posledních 60 dní (pozor tedy, pokud vstupujete do silné sezóny, odhad může být silně podhodnocený a naopak po silné sezóně nadhodnocený).

Na řádek s klíčovým slovem stačí kliknout a přidáte jej do tabulky vpravo. Typy shody, které se přidají si nastavíte nad tabulkou s návrhy. Seznam klíčových slov lze pak stáhnout do Excelu nebo rovnou vložit do vybrané sestavy.

Jak si všimnete na obrázku nebo pokud sami vyzkoušíte více (i konkrétnějších) klíčových slov, nástroj Skliku dává často více návrhů než Keyword Planner v Google Ads. Používejte vždy raději oba nástroje, každý vám dá jinou inspiraci.

Návrh klíčových slov v Skliku

Z Skliku je zřejmé, že lidé hodně vyhledávají jednotlivá měřítka modelů, značky a materiál.

Pro zajímavost: Sklik navrhuje cenu 1,68 Kč. Reálná cena, kterou jsem za klíčové slovo „modely aut“ v prosinci zaplatila je 1,59 Kč na průměrné pozici 1,2.

Něco se vám nezdá?