Cílová stránka

Stránka, na kterou se dostává potenciální zákazník po kliknutí na reklamu, není pro úspěšnost kampaně o nic méně důležitá než správný výběr klíčových slov a účinné reklamní texty. Právě cílová stránka (landing page) a její návaznost na reklamu rozhodne o tom, jestli jste peníze za kliknutí utratili zbytečně, nebo zda reklama splní svůj účel. Vaším úkolem je vybrat tu nejvhodnější stránku webu, na kterou návštěvníky pošlete, a co nejvíce jim usnadnit cestu k cíli.

Matematika je to jednoduchá, ale ukážeme si to na teoretickém příkladu pro 10 000 zobrazení reklamy a různý konverzní poměr:

Varianta Konverzní
poměr
CPC Pozice CTR Kliky Konverze Cena konverze
A 1 % 2 Kč 2 10 % 1 000 10 200 Kč
B 2 % 2 Kč 2 10 % 1 000 20 100 Kč
C 2 % 4 Kč 1 20 % 2 000 40 200 Kč
  • Varianta A — výchozí konverzní poměr 1 %.
  • Varianta B — zdvojnásobí se konverzní poměr, další úpravy v kampani nebudou. Cena konverze klesne na polovinu, získám dvojnásobný počet konverzí s polovičními náklady.
  • Varianta C — zdvojnásobí se konverzní poměr, ale rozhodnu se, že nepotřebuji nižší náklady na konverzi, naopak chci maximalizovat počet konverzí. Prostor ještě je, protože reklama byla zatím na druhé pozici. Zlepšením pozice se zlepší i míra prokliku, získám tedy víc konverzí za stejnou cenu jako při variantě A.

Je evidentní, že konverzní poměr webu má vliv (a vůbec ne malý) na pozici a cenu, kterou si můžete dovolit zaplatit za kliknutí. Často je to právě kvalitní cílová stránka a uživatelsky dobře řešený nákupní proces, který vám dovolí přeskočit konkurenci.

Něco se vám nezdá?