Jak vybrat správnou cílovou stránku

Často existuje více možností, kam návštěvníka, který proklikl reklamu, na web poslat. Většinou to ani není titulní stránka webu. Správnou cílovou stránkou je ta, která nejlépe odpovídá dotazu uživatele.

Nejčastěji kampaně ve vyhledávání poskytují odpovědi na produktové dotazy. V případě, že se zákazník dotazuje na váš produkt nebo službu, měli byste jej poslat co nejhlouběji do konverzního procesu na webu – co nejblíže tlačítku Koupit. Musí to ale dávat smysl vzhledem k dotazu. Nejběžnější model je takový:

  • Titulní stránka odpovídá na obecné dotazy, ty, které popisují kompletně vaši nabídku. To, co řeknete, že je váš hlavní byznys – sportovní potřeby, zájezdy, boty, knihy, restaurace v Praze apod. Nejčastěji jsou zde zastoupeny jednoslovné dotazy.
  • Kategorie odpovídají na konkrétnější dotazy, které ale stále charakterizují skupinu produktů – squashové rakety, zájezdy do Řecka, dámské polobotky, severská krimi.
  • Podkategorie a filtry jsou vhodnou cílovou stránkou pro ještě konkrétnější, ale stále skupinové dotazy, často dotazy obsahující barvu, velikost nebo značku – squashové rakety Tecnifibre, zájezdy Řecko Santorini, dámské kožené polobotky bez podpatku.
  • Výsledky interního vyhledávání jako cílová stránka většinou nevypadají moc dobře, ale při absenci všech podkategorií a stránek pro jednotlivé vlastnosti a značky produktů je to dočasně nejlepší možnost, jak nabídnout návštěvníkovi relevantní výsledky.
  • Detail produktu odpovídá na dotazy na konkrétní produkt – Tecnifibre Suprem Red Light 145, Jo Nesbo Sněhulák.
  • Návštěvníky lze poslat i na stránku akční nabídky, nejčastěji v případě obecných, brandových a konkurenčních klíčových slov.

Něco se vám nezdá?